Abstract:
Bir yabancı dil öğrencisinin sahip olduğu kelime bilgisi, onun o hedef
dildeki seviyesini gösteren en belirgin göstergelerdendir. Bu yüzden yabancı dil
öğreniminde kelime bilgisinin arttırılması çok önemlidir. Bunun yanında edinilen
hedef kelimelerin , mümkün olan en uzun sure akılda tutulması hedeflenir. Bu
hedefin başarılabilmesi için hedef kelimelerle pratik yapılması gerekmektedir.
Bu çalışmanın amacı hedef kelimeleri kullanarak şiir yazmanın bu
kelimelerin edinimine ve daha uzun sure akılda kalmasına olan etkisini
araştırmaktır. Çalışma 2012/2013 akademik yılının bahar yarıyılında, Bursa
Polis Kolejin’de yapılmıştır. Aynı dil düzeyine sahip öğrenciler ,rassal olarak iki
deney ve iki control grubuna ayrılmıştır. Öğrencilerin tamamı ,haftada iki saat ve
aynı yöntemle, mesleki İngilizce dersi almışlardır. Sınıf çalışmalarına ilaveten
deney grubundaki öğrenciler, derslerde öğrendikleri hedef kelimeleri kullanarak
kendi şiirlerini yazmışlardır. Çalışma beş hafta boyunce devam etmiş,
öğrenciler çalışmadan önce , hemen ardınadan ve çalışmadan altı hafta sonra
sınava alınmışlardır.
Sınav sonuçları göstermiştir ki bütün öğrenciler çalışmadan öncesinden
çalışma sonrasına gözle görülür bir ilerleme kaydetmişlerdir. Bunun sebebi
hepsine aynı şekilde uygulanan sınıf çalışmasıdır, ama deney grupların sınav
ortalamaları daha yüksek olduğu için şiir yazımın olumlu etkisi görülmüştür. Altı
hafta ara verildikten sonra uygulanan sınavın sonuçlarına göre control
gruplarının başarılarında ciddi bir düşme görülmüştür. Deney grupları, control
gruplarından daha üstün bir başarı göstermişlerdir böylece çalışmanın hedef
kelimelrin akılda kalmasına olan olumlu etkisi görülmüştür. Sonuç olarak, bu çalışma İngilizce öğretmenleri için, sınıflarında ve
sınıfdışı çalışmalarında şiir çalışmalarını dahil etmeleri için bir rehber olabilir.