DSpace Repository

İLKOKUL YÖNETİCİLERİNİN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ (MEBİM)’İN “ALO 147” NO.LU İLETİŞİM HATTINA İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ

Show simple item record

dc.contributor.author Ersan, Hüseyin
dc.date.accessioned 2019-05-08T11:34:27Z
dc.date.available 2019-05-08T11:34:27Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1781
dc.description.abstract Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı’nın vatandaşlardan gelecek her türlü; talep, şikâyet, görüş, öneri, ihbar ve sorunların etkin hızlı bir çözüme kavuşturmak amacıyla, Türkiye genelinde tek bir telefon numarasıyla ulaşılabilen, 7/24 hizmet veren Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM)’in “ALO 147” no.lu telefon hattına ilişkin, ilkokul yöneticilerinin değerlendirmelerini kapsamaktadır. Çalışma, ilkokul yöneticileri ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği, ses kayıt cihazı ile ses kaydı yapılarak, ses kaydı istemeyen yöneticilerden ise önceden hazırlanmış açık uçlu sorulardan oluşan mülakat formu doldurtularak, sorulara verilen yanıtlarla ilgili not tutularak ve bunların çözümlemelerinin yapılması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler, İstanbul ili; Küçükçekmece, Avcılar, Beylikdüzü, Bağcılar, Beşiktaş, Şirinevler, Bahçelievler ve Güngören ilçelerinde bulunan 34 ilkokul yöneticisi ile tesadüfî örneklem alınarak gerçekleştirilmiş olup, her görüşme 15 ile 20 dakika arasında bir süreyi içermektedir. Araştırmadan elde edilen verilere dayanılarak şu sonuçlara ulaşılmıştır; Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM)’in “ALO 147” no.lu iletişim hattı ile ilgili yeterli düzeyde bilgilendirmenin yapılamadığından, amacının anlaşılamadığı, kullanıcıların iletişim hattını; okulla, yöneticilerle ve de çoğunlukla öğretmenlerle olan ilişkilerinden kaynaklı şikâyet etme amaçlı kullandıkları, bundan yönetici ve öğretmenlerin rahatsız ve tedirgin olduğu, iş yükünü arttırıp, çalışma motivasyonu ve okul iklimini bozduğu, veli, öğrenci, öğretmen ve yönetici iletişimini olumsuz yönde etkilediği, bunun sebebinin ise okullara bildirilen şikâyetlerin inceleme ve soruşturmalar sonucunda büyük çoğunluğunun asılsız iddialardan ibaret olduğu, iletişim hattının öğrenci ve veliler tarafından bir tehdit unsuru gibi algılanıp kullanıldığı belirlenmiştir. Yöneticilerin iletişim hattını öğretmenler ve kendileri için yeterli bilgi alınamaması nedeni ile gereksiz bulup kullanmadıkları, bunun sebebinin ise telefonlara cevap veren iletişim hattı çalışanlarının Türk Milli Eğitim Sistemine, Milli Eğitim Mevzuatına, okul iş ve işleyişine, okulda görevli personelin görev yetki, sorumluluk ve sınırlılıklarına ilişkin bilgi ve donanımlarının yetersizliği olarak gördükleri belirtilmiştir. Ancak amacına uygun kullanıldığında öğrenci, veli ve diğer okul iş görenleri açısından faydalı olabileceği yönünde görüş belirtmişlerdir. (MEBİM) “ALO 147” iletişim hattının bu haliyle kullanılmaması, kaldırılması görüşü ağır basmaktadır. Hattın geliştirilmesi konusunda ise; şikâyetçilerin kimliklerinin gizli tutulmaması, şikâyetlerin İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde kurulacak uzman bir ekipten oluşan kurulca incelenip bir süzgeçten geçirilerek, ön değerlendirme sonucunda okullara bildirilmesi, soruşturmayı yapacak kişilerin konunun uzmanı olan kişilerce gerçekleştirilmesi, gereksiz yazışmaların ortadan kaldırılması yönünde değerlendirmelerde bulunmuşlardır. Bu çalışma; ilkokul yöneticilerinin MEBİM’in “ALO 147” no.lu iletişim hattına ilişkin değerlendirmelerinin belirlenmesi, uygulamada karşılaşılan eksiklik ve aksaklıkların belirlenip çözüm önerilerinde bulunulması bakımından önem arz etmektedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject İletişim hattı tr_TR
dc.subject İletişim tr_TR
dc.subject İlkokul yöneticisi tr_TR
dc.subject Okul tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Şikâyet tr_TR
dc.subject Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM) “ALO 147” tr_TR
dc.subject Communication line tr_TR
dc.subject Communication tr_TR
dc.subject Primary Administrators School tr_TR
dc.subject Teachers tr_TR
dc.subject Complaint tr_TR
dc.subject Communication Call Center of Ministry Education MEBİM ALO 147 tr_TR
dc.title İLKOKUL YÖNETİCİLERİNİN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ (MEBİM)’İN “ALO 147” NO.LU İLETİŞİM HATTINA İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol This research includes the evaluation of primary school administrators aimed of providing all kinds of demands, complaints, ideas, proposals coming from citizens and solving quickly related by just a phone number which is serving 7/24 in Turkey and belongs to the Center Line of Ministry of Education. This work is performed by out random sompling method by sound recording with recorders or to fill in a open ended questionary interview form for administrators who do not want a record before. And also it is performed by taking note about the answers and solving these problems. The interviews are presented in Küçükçekmece, Avcılar, Beylikdüzü, Bağcılar, Beşiktaş, Şirinevler, Bahçelievler and Güngören in İstanbul with 34 primary administrators by taking coincidence samples. Each interview takes 15-20 minutes and reaches the results based on datos of the research. The qovernment didn’t make enouqh disclosure about MEBİM ALO 147 so it hasn’t achieved the goal. This line is used by citizens to complain which arises by school, administrators and teachers’ communication. It is determined that the teachers and administrators are bothered and worried about it. This behaving is increasing the workload, disturbing the work motivation and the atmosphere of school, affecting the communication among parents, students, teachers and administrators neqatively. Also it is determined that is the reason of the communication center line is used by parents as a fact of threat and most of the complaints sended to school are unfounded at the end of investigations. The administrators find the communication line unnecessory and don’t use it because of it is not enough for getting information about teachers and themselves. They indicate that the workers of communication center don’t know the legislation of Ministry Education, the operations and works of school, the tasks, authority, responsihility and limits of school staff. They specify their ideas that if this line can be used for the purposes, it will be beneficial in terms of students, parents and other school staff. The idea of not to use this line thus and to cancel it is preponderated. The administrators evaluate to improve this call center line by keeping the identity of who complaints with an expert team who works for Directorate for Ministry Education and making a preliminary evaluation and giving an information to schools, the subject of investigation is researched by experts and not to use the unnecesssary correspondences. This work is importont to have ideas about solving these problems and to determine the distruptions of this opplication for primary administrators who use MEBİM ALO 147 communication line. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 81 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account