Abstract:
Global dünya ekonomisinde birbirine her geçen gün daha bağımlı bir hale
gelen firmalar ticarete ayak uydurabilmek, rekabet güçlerini artırabilmek, faaliyetlerini
daha sağlıklı ve uzun ömürlü sürdürebilmek için yeni ve maliyeti düĢük finansman
kaynaklarına ihtiyaç duymaktadır. Bu boyutta firmaların alternatif finansman kaynağı
olan ihtiyacı faktoring hizmetlerinin ortaya çıkmasına neden olmuĢtur.
Faktoring, her türlü mal ve hizmet satıĢlarından doğan, fatura veya fatura
yerine geçen belgelere dayalı, vadeli alacakların faktoring Ģirketine temlik edilmesi
karĢılığında finansman ve tahsilat hizmetlerinin sunulmasıdır. Faktoringin tanımından
da anlaĢılacağı gibi faktoringin temel fonksiyonu, vadeli alacakları satın alarak onları
nakde çevirmek olmakla birlikte; faktor, müĢterisine borcun tahsili ve yönetimi, riskin
üstlenilmesi ve finansman sağlanmasıdır.
Ülkemizde 1980‟li yıllarda bankalar sayesinde uygulamaya konan faktoring
hizmetleri yıllar itibariyle hızla artıĢ göstermiĢ, günümüzde finans piyasasında özellikle
KOBĠ‟lerin vazgeçilmez finansman kaynakları arasında yer almıĢtır.
Bu tezin çalıĢma konusu kısa vadeli bir finansman kaynağı olan faktoringin
incelemesi ve faktoringi muhasebe açısından irdeleyerek faktoring iĢlemlerinin
muhasebeleĢtirilmesi hakkında bilgi vermektir.