dc.contributor.author |
Yıldızbaş, Mihrican
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-06T05:48:07Z |
|
dc.date.available |
2019-05-06T05:48:07Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1686 |
|
dc.description.abstract |
Eğitim olgusunda öncelikle okullar olarak ele alınmasına rağmen, eğitimin okul
dışında da yapıldığı bir gerçek olduğu açıktır. Aile, işyeri, arkadaş çevresi, basın-yayın
kuruluşları, kültür ve sanat örgütleri yerel yönetimler ve çeşitli sivil toplum kuruluşları
da kişilerin eğitiminde rol almaktadır. Eğitim sadece okulda gerçekleştirilen karşılıklı
bir etkileşim olmamakta, insan yaşamının her dönemini içine alması gereken bir süreç
olmaktadır. İnsanların başarılı olması, yaşadığı dünyayı algılayabilmesi ve olumlu
yönde geliştirmesi sadece eğitim ile sağlanabilmektedir.
Küreselleşmeyle birlikte yaşanan toplumsal değişim ve dönüşüm sürecinde,
kültürel zenginlik ve çeşitliliğin korunması, geliştirilmesi ve gelecek kuşaklara
aktarılması amacıyla toplumun her kesiminin kültürel faaliyetlere kolayca ulaşması
sağlanmaktadır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin önemli bir ilçesi olan
Küçükçekmece Belediyesi’nin başlattığı eğitim seferberliği, okullara ve yetişkinlere
yönelik proje çalışmalarıyla önde gelen belediyelerden biri olmaktadır. Çalışmada
tarihsel gelişim sürecinde Türk eğitim sisteminde yaşanan değişiklikler ele alınarak,
gerek Türkiye’de gerekse de diğer ülkelerde gerçekleştirilen eğitsel projelere ve tez
konusunu oluşturan Okullar Hayat Bulsun projesine yer verilecektir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim kurumları |
tr_TR |
dc.subject |
Yerel yönetim |
tr_TR |
dc.subject |
Okullar Hayat Olsun projesi |
tr_TR |
dc.subject |
Education |
tr_TR |
dc.subject |
Education organizations |
tr_TR |
dc.subject |
Local administrations |
tr_TR |
dc.subject |
Okullar Hayat Olsun project |
tr_TR |
dc.title |
OKULLAR İLE YEREL YÖNETİMLER ARASINDAKİ İLİŞKİLER – OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİNİN KÜÇÜKÇEKMECE İLÇESİNDEKİ UYGULAMASI |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Although the most primary element of education can be identified as schools, it
is obvious that other organizations also has crucial importance in education such as
family, social environment, work place, mass media, culture and arts organizations,
local administrations and several non profit organizations. Education is not a
transactional interaction but should rather be a phase that consists the whole aspect of an
individual’s life spam. In order to be successful individuals’ capibility to recognize and
comprehend the World and has the will to change it can be achieved only with
education.
With the globalization process, in order to maintain and transit cultural values of
the society, every individual of the society to easily access cultural activities has
become a necessity. As an important component of İstanbul Büyükşehir Belediyesi,
Küçükçekmece Belediyesi started an education campaign, which became a leader
Project amongst other local administrations connected to İstanbul Büyükşehir
Belediyesi. Present study aims to examine this Project and traces its roots back to early
Turkish education system. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
140 |
tr_TR |