DSpace Repository

OKULLAR İLE YEREL YÖNETİMLER ARASINDAKİ İLİŞKİLER – OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİNİN KÜÇÜKÇEKMECE İLÇESİNDEKİ UYGULAMASI

Show simple item record

dc.contributor.author Yıldızbaş, Mihrican
dc.date.accessioned 2019-05-06T05:48:07Z
dc.date.available 2019-05-06T05:48:07Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1686
dc.description.abstract Eğitim olgusunda öncelikle okullar olarak ele alınmasına rağmen, eğitimin okul dışında da yapıldığı bir gerçek olduğu açıktır. Aile, işyeri, arkadaş çevresi, basın-yayın kuruluşları, kültür ve sanat örgütleri yerel yönetimler ve çeşitli sivil toplum kuruluşları da kişilerin eğitiminde rol almaktadır. Eğitim sadece okulda gerçekleştirilen karşılıklı bir etkileşim olmamakta, insan yaşamının her dönemini içine alması gereken bir süreç olmaktadır. İnsanların başarılı olması, yaşadığı dünyayı algılayabilmesi ve olumlu yönde geliştirmesi sadece eğitim ile sağlanabilmektedir. Küreselleşmeyle birlikte yaşanan toplumsal değişim ve dönüşüm sürecinde, kültürel zenginlik ve çeşitliliğin korunması, geliştirilmesi ve gelecek kuşaklara aktarılması amacıyla toplumun her kesiminin kültürel faaliyetlere kolayca ulaşması sağlanmaktadır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin önemli bir ilçesi olan Küçükçekmece Belediyesi’nin başlattığı eğitim seferberliği, okullara ve yetişkinlere yönelik proje çalışmalarıyla önde gelen belediyelerden biri olmaktadır. Çalışmada tarihsel gelişim sürecinde Türk eğitim sisteminde yaşanan değişiklikler ele alınarak, gerek Türkiye’de gerekse de diğer ülkelerde gerçekleştirilen eğitsel projelere ve tez konusunu oluşturan Okullar Hayat Bulsun projesine yer verilecektir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim kurumları tr_TR
dc.subject Yerel yönetim tr_TR
dc.subject Okullar Hayat Olsun projesi tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Education organizations tr_TR
dc.subject Local administrations tr_TR
dc.subject Okullar Hayat Olsun project tr_TR
dc.title OKULLAR İLE YEREL YÖNETİMLER ARASINDAKİ İLİŞKİLER – OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİNİN KÜÇÜKÇEKMECE İLÇESİNDEKİ UYGULAMASI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Although the most primary element of education can be identified as schools, it is obvious that other organizations also has crucial importance in education such as family, social environment, work place, mass media, culture and arts organizations, local administrations and several non profit organizations. Education is not a transactional interaction but should rather be a phase that consists the whole aspect of an individual’s life spam. In order to be successful individuals’ capibility to recognize and comprehend the World and has the will to change it can be achieved only with education. With the globalization process, in order to maintain and transit cultural values of the society, every individual of the society to easily access cultural activities has become a necessity. As an important component of İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Küçükçekmece Belediyesi started an education campaign, which became a leader Project amongst other local administrations connected to İstanbul Büyükşehir Belediyesi. Present study aims to examine this Project and traces its roots back to early Turkish education system. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 140 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account