DSpace Repository

Persuasive Advertising in E-commerce

Show simple item record

dc.contributor.author Nezafati, Ehsan
dc.date.accessioned 2019-04-28T10:52:36Z
dc.date.available 2019-04-28T10:52:36Z
dc.date.issued 2015-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1574
dc.description.abstract Bu araştırmada, e-ticaret uygulamalarında ikna edici reklamın etkisini test edilmiş, sanal reklamların müşteriyi satınalmaya yönlendirmede ne kadar etkili olduğunu araştırılmıştır. Bu yüzyılda, çok uluslu şirketler dahil, şirketler arasındaki rekabetin çok yüksek olduğu bilinen bir gerçektir. Bü şirketlerin, ürünlerini satın-almalarını sağlamaları için müşteriyi ikna etmeleri gerekmektedir. Bu yüzyıl bilgi iletişim teknolojisi (ICT) yüzyılı olduğundan, tüm şirketlerin ve insanların internet ile ilgilerinin olmaması mümkün değildir. Bu durumda, bu ilişki ihmal edilmemeli ve o bilinçle hareket edilerek, ilişkinin gerekleri de yerine getirilmelidir. İnternet reklamcılığı ve günümüzde cep telefonu gibi internetin çok küçük boyuttaki ve taşınabilir ekipmanlarda bile kullanılması, sosyal ağların populerliğinin sanal reklamların etkinliğini artırması firmaların ve özellikle de elektronik ticarettele uğraşan firmaların satışlarını artırmaları için büyük bir fırsat sunmaktadır. Bu araştırmada, Iran’da, elektronik ticaret hacminin daha etkin olmasında, çevrimiçi reklamın yapıldığı, adres, konum, tip, mesaj, formatların elektronik ticaret müşterisini ikna olmasında ne kadar etkili olduğu test edilmektedir. Araştırma sonunda bütün bu faktörlerin, göreceli olarak tüm dünyada, elektronik ticaret uygulamalarında kullanılan reklamların, kullanıcılar üzerinde ikna edici etkisi tespit edilmiştir. Ancak, göreceli olarak daha küçük bir pazar olan ve internet erişim bir ölçüde filtrelendiği, İran’da makul bilgilendirme reklamların kabul edilebilir olduğuna ancak bu ikna edici reklamın İran'da kabul edilemez olduğu varsayımı etkili olmuştur. Mevcut pazarlama literatürü ikna edici reklam rakip üreticilerin etkileşimlerini, karşı ataklarını ortaya çıkarır ve dolayısıyla reklam etkilerinin ortadan kalkmasına neden olmaktadır. Böylece, ikna edici reklam, doğası gereği saldırgan olarak algılanmaktadır. Bu çalışmada, elektronik reklamda başarısında etken olan kriteler, reklamın adresi, tipi, elektronik ticaret üzerindeki etkinliği ve özellikle de İran’lı internet ve özellikle elektronik ticaret web sitesi kullanıcıları üzerinde etkisi ölçülmüştür. Bu etkinin, positif olarak tespit edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Elektronik ticaret tr_TR
dc.subject İnternet reklamcığın etkileri tr_TR
dc.subject İkna edici reklam tr_TR
dc.subject İkna edici reklam etkileri tr_TR
dc.subject Çevrimiçi reklam tr_TR
dc.subject İran tr_TR
dc.subject E-commerce tr_TR
dc.subject İnternet advertising tr_TR
dc.title Persuasive Advertising in E-commerce tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Persuasive Advertising in e-commerce, is the subject of this research which tried to test and understand it to push customer forward with advertising in cyberspace to purchasing. In this century, competition among big companies is so high and they follow policies to provoke customer to buy only their products. This policies may not be successful, unless in cyberspace advertising is not used as an instrument for persuading customers to buy since this century is century of information communication technology (ICT). All companies and people deal with internet. In this situation, no company would neglect this reality. All companies must recognize and pay attention for implementation of these instruments to raise their electronic trade volume. Internet offers much more opportunities for advertising than classical advertising styles. Nowadays with diminish the size of gadget like cell phone and popularity of social network, any companies must be optimistic about it. The existing marketing literature suggests that persuasive advertising elicits counteractions from competing manufacturers and consequently leads to wasteful cancellation of the advertising effects. Thus, persuasive advertising is widely perceived to be combative in nature. We reach these questions that, is it reasonable to believe that informational advertising is acceptable, however, that persuasive advertising is not acceptable in Iran. In this research, the main aim is to find our main factors of persuasion in advertising for electronic trading like, location, type, addresses, message, temptation and diversity of online advertising. All these factors, has positive effect on advertising and persuasion of in general. However, in this research, field analysis has been made to measure the effects of these persuasive advertising factors on the purchasing decision of the people who are active users of internet and electronic trade web sites in Iran. Although, there is large literature on advertising and the relationship between the advertising and electronic trade, this study will be the first studying the relationship between the main determinants of persuasive advertising and its effect on electronic trade Mainly, at the end of the research made, this result showed that all of these factors has positive effect of advertising persuasion and customer satisfied them to purchase in Iran as well as the countries around the world. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 101 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account