dc.contributor.author |
Arığ, Mayide
|
|
dc.date.accessioned |
2019-04-18T11:52:28Z |
|
dc.date.available |
2019-04-18T11:52:28Z |
|
dc.date.issued |
2015-07 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1434 |
|
dc.description.abstract |
Küreselleşen dünyada hızla artan bir sektör olan elektronik alışveriş yapmada,
elektronik açık arttırma siteleri kilometre taşlarından biri olmuştur. Gerek pazarın
büyümesi gerek ise internet kullanımının yaygınlaşarak kullanım alanları ile beraber
artması, gerek tüketicilerin alışkanlıklarını gerek ise memnuniyet açısından
beklentilerini de değiştirmiştir. Elektronik ortamda açık arttırmaya katılan ve
alım/satım yapan bireylerin davranışlarının analiz edilmesi, yapmayanların
nedenlerinin araştırılması ve bunlar ışığında firmaların hizmetlerini geliştirmesi
açısından önem kazanmaktadır.
Yapılan bu çalışmada; internet üzerinden açık arttırmaya katılan müşterilerin gerek
alım gerek ise satış yapanların müşteri profili araştırması yapılmıştır. Ayrıca müşteri
memnuniyeti üzerinde de durulmuştur. Yapılan araştırmanın sonucunda her ne kadar
elektronik açık arttırma yapan firmanın (gittigidiyor.com) kayıtlı üye sayısı ve ticaret
hacmi büyüyor olsa da müşteri memnuniyeti açısından aynı olumlu sonuçlara sahip
olmadığı önemli bir sorun teşkil etmektedir. Gerek yapılan anket çalışmasında gerek
ise müşterilerin yapmış oldukları resmi müşteri şikâyet sayılarındaki sonuçlar
iyileştirilmesi gereken bir konu halinde karşımıza çıkmıştır. Bununla birlikte
internetten yapılan alışverişteki güven sorunu alışverişi olumsuz yönde etkilemiş olsa
dahi, pazarın büyümesi ile ilgili ekonomik göstergeler yeni müşteri elde etme ile ilgili
olumlu sonuçlar ortaya koymuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Elektronik Açık Arttırma |
tr_TR |
dc.subject |
Müşteri Profili |
tr_TR |
dc.subject |
Gittigidiyor.com |
tr_TR |
dc.subject |
İnternetten Alışveriş |
tr_TR |
dc.subject |
Electronic Auction |
tr_TR |
dc.subject |
Customer Profile |
tr_TR |
dc.subject |
Gittigidiyor.com |
tr_TR |
dc.subject |
Online Shopping |
tr_TR |
dc.title |
ELEKTRONİK AÇIK ARTTIRMA (E-AUCTION) SİTELERİNDE MÜŞTERİ PROFİLİNİN ÖLÇÜLMESİ VE BİR UYGULAMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Electronic shopping has been growing sector at the globalising World, and the
electronic auctions has been one of the kilometer stone at it. The growth of the market
within the usage of internet growth has changed the expectations of consumers and
satisfactions. The importance of progress upon companies whom serve at electronic
aution for consumers attitudes and analyses becomes important.
During the study; the consumer satisfaction of electronic auction users whom both sell
and buy, has been searched and studied. Result of the search; although the companies
market share and user number are increasing, consumer satisfaction level does not
reflect the same progress which could create important problem. During the
application of the research and the official consumer claims shows the problem to be
solved at priority. Together with it, the trust issue has been effecting consumers
negatively. On the other hand creating new users at electronic auction is promising. |
tr_TR |