Özet:
Turizmde alanındaki hizmetlerin üretimi, pazarlanmasını, satın alımı, ödemesinin
yapılması, tesliminin gerçekleştirilmesi gibi birçok işlem online olarak
gerçekleştirilmesi mümkündür. Online platformlar yer ayırtma ve bilet satış işlemleri
adına fazla fiziksel çaba gerektirmemesi, satın alma platformunu kişiselleştirmesi,
tüketicilere zaman ve ekonomik tasarruf sağlaması ile birlikte hizmet, marka, fiyat ve
işletme kıyaslamalarına olanak sağlaması nedeni ile en popüler online aktiviteler
içerisinde girmiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacı internet üzerinden pazarlama ve
online rezervasyon sistemlerinin açıklanması, turizm sektöründe online rezervasyon
kalite algısının incelenmesinin yanında turizm sektöründe online rezervasyon kalite
algısı ve algılanan risk faktörlerinin ortaya konulmasıdır.