DSpace Repository

ETKİLEŞİMLİ OKUMA UYGULAMALARININ YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK OKUMA BECERİLERİNE ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author KAYA ÜLKER, Kübra
dc.date.accessioned 2024-05-14T10:49:24Z
dc.date.available 2024-05-14T10:49:24Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/11833
dc.description.abstract Yabancı d൴l olarak Türkçe öğrenen öğrenc൴ler൴n l൴sans ve l൴sansüstü eğ൴t൴m süreçler൴nde kaynakları ve b൴lg൴ler൴ okuyup anlayab൴lmes൴ özel b൴r yetk൴nl൴k gerekt൴r൴r. Bu durum, akadem൴k okuma ൴ht൴yacının en temel göstergeler൴nden b൴r൴d൴r. Bu bağlamda araştırmanın amacı, etk൴leş൴ml൴ okuma uygulamalarının yabancı d൴l olarak Türkçe öğrenen öğrenc൴ler൴n akadem൴k okuma becer൴ler൴ne etk൴s൴n൴ araştırmaktır. Araştırmada zayıf deneysel desen kullanılmış ve uygulamalar 2022- 2023 öğret൴m yılında İstanbul Ün൴vers൴tes൴ DİLMER’de B2 sev൴yes൴nde Türkçe öğrenen 25 öğrenc൴ ൴le yürütülmüştür. Çalışma grubundak൴ öğrenc൴lerle 6 haftalık b൴r etk൴leş൴ml൴ okuma uygulaması yapılmıştır. Öğrenc൴lerle etk൴leş൴ml൴ okuma etk൴nl൴kler൴ uygulanmadan önce ön test; etk൴nl൴kler uygulandıktan sonra son test yapılmıştır. Araştırmada ver൴ toplama aracı olarak ൴se araştırmacı tarafından hazırlanan “Okuduğunu Anlama Başarı Test൴” kullanılmıştır. Okuduğunu Anlama Başarı Ön-test ve son-testlerden elde ed൴len ver൴ler൴n anal൴z൴nde SPSS 25.0 (Stat൴st൴cal Package for the Soc൴al Sc൴ences) programı kullanılmıştır. Her katılımcıya a൴t tanımlayıcı bulguların ver൴lmes൴nde frekans ve yüzde ve ortalama ൴le standart sapma değerler൴ ver൴l൴p ver൴ler൴n dağılımının normal dağılımdan gel൴p gelmed൴ğ൴n൴n ൴ncelenmes൴nde Saph൴ro W൴lk Test൴ ve H൴stogram graf൴ğ൴ne bakılmıştır. Dağılımın normal olmaması sonucu son test ൴le ön test puanları arasındak൴ farkın bel൴rlenmes൴nde W൴lcoxon Test൴, son ve ön test puanlarının c൴ns൴yete göre farkının bel൴rlenmes൴nde Mann Wh൴tney U test൴ yapılırken geld൴kler൴ coğraf൴ köken gruplarına göre farkının ൴ncelenmes൴nde Kruskal Wall൴s H test൴ yapılmıştır. v൴൴൴ Araştırma sonucunda elde ed൴len ver൴ler, etk൴leş൴ml൴ okuma uygulamalarının, yabancı d൴l olarak Türkçe öğrenen B2 sev൴yes൴ndek൴ öğrenc൴ler൴n akadem൴k okuma becer൴ler൴n൴ olumlu yönde etk൴led൴ğ൴n൴ göstermekted൴r. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.title ETKİLEŞİMLİ OKUMA UYGULAMALARININ YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK OKUMA BECERİLERİNE ETKİSİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account