Abstract:
Ġnternet teknolojisinin geliĢimi neticesinde yaĢamın dijital bir konuma
gelmesi, bireylerin hali hazırda birçok alıĢkanlıklarının değiĢip dönüĢmesine yol
açmaktadır. Yeme-içme sektörü de bu dijital dönüĢümden etkilenenler
arasındadır. Günümüzde kullanıcılar, sosyal paylaĢım platformları vasıtasıyla
birden fazla ihtiyaç ve isteğini gidermektedir. Popüler olanı takip edip çağa ayak
uydurmak, sosyalleĢmek, bir topluluğa ait olmak, farklı bir evrende kimlik ve
imaj oluĢturmak, güncel enformasyona eriĢim sağlamak, popülerin bir parçası
olmak gibi nedenler ıĢığında dijital ortamlarda var olmaktadırlar. Bireylerin
tüketim Ģekli ve alıĢkanlıkları da teknolojiyle bağlantılı olarak farklılaĢmıĢ, dijital
tüketimi meydana getirmiĢtir. Medya, çeĢitli görsel, içeriksel ve metinsel
yöntemlerle kullanıcıyı etki altına alıp yönlendirme gücüne sahiptir. ÇalıĢmada,
Simülasyon Kuramı çerçevesinde sosyal ağların tüketim alıĢkanlıklarını
değiĢtirebilme yetkisi aktarılmaktadır. Aynı zamanda bir sosyal medya aracı olan
Instagram‟ın popüler gündemini belirlemesiyle yeme-içme sektörünün dahi dijital
mecralardan etkilendiğinin tespiti yapılmaktadır.