Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisinin öğretimiyle ilgili
yazılan tezlerin incelenmesi amacı ile yapılan bu çalışma nitel bir
çalışmadır. Araştırmada 01.04.2021 ve 15.04.2021 tarihleri arasında
Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden ulaşılabilen tezler
incelenmiştir. Tezlerin incelenmesi sırasında doküman analizi
kullanılmıştır. Verilerin analizi lisansüstü tezlerde; “tür, yıl, üniversite,
ana bilim dalı/enstitü, yöntem, desen, veri toplama araçları” başlıklarına
göre gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda ortaya çıkan bulgulara göre 47
yüksek lisans, 19 doktora tezi olmak üzere toplam 66 lisansüstü teze
ulaşılmıştır. Ulaşılan bu tezlerden en fazla tezin 2019 yılında yazıldığı, en
fazla tez yazılan üniversitenin Gazi Üniversitesi olduğu, tezlerin en fazla
Türkçe eğitimi ana bilim dalında ve eğitim bilimleri enstitüsünde yazıldığı
tespit edilmiştir. Tezlerde en fazla nitel ve karma yöntemlerin, en fazla
doküman incelemesi deseninin, ve veri toplama aracı olarak da en çok
dokümanların kullanıldığı belirlenmiştir. Ulaşılan bütün bu sonuçlar
1 Öğretim Görevlisi, Gazi Üniversitesi, Ankara,
[email protected] Orcid ID: 0000-
0002-7866-5526 2 Gazi Üniversitesi, Ankara,
[email protected] Orcid ID:0000-0002-2981-
6017
Geliş Tarihi: 09.09.2021-Kabul Tarihi: 23.09.2021
Kaynak Gösterme: Uysal, A., ve Zorpuzan, S. (2021). Yabancılara Türkçe
Öğretiminde Yazma Becerisinin Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme. Aydın TÖMER
Dil Dergisi, 6(2), 251-283.
DOI: 10.17932/IAU.TOMER.2016.019/tomer_v06i2005
252
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisinin Eğitimi Üzerine Değerlendirme
literatürdeki çalışmalarla karşılaştırılmış ve yabancılara Türkçe öğretimi
alanında yazma becerisinin öğretimine yönelik çalışmaların daha da
artırılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.