dc.description.sponsorship |
İkinci/yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin en önemli materyali ders
kitaplarıdır. Çoğu yüz yüze eğitime uygun olarak hazırlanan ders
kitaplarının COVID-19 salgını nedeniyle geçiş yapılan uzaktan eğitim
sürecinde kullanılabilirliği ve işlevselliği sorgulanmalıdır. Bu araştırmanın
amacı ikinci/yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarının uzaktan
eğitim sürecinde kullanılabilirliğine ilişkin öğretici görüşlerini
incelemektir. Nitel durum çalışması olarak desenlenen araştırmada otuz
yedi öğreticiden görüş alınmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formuyla
toplanan veriler içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Araştırmanın
sonucunda hem basılı/pdf kitapların hem de z-kitapların çevrim içi
öğrenme sürecinde işlevsel olmayan özellikleri ortaya konulmuştur.
Ayrıca z-kitap özelliği olmayan ders kitaplarının etkileşimli hâle
getirilerek dijitalleştirilmesi, ders kitaplarının öğrenci katılımını ve
1 Bu araştırma, “5. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi”nde (22 Mayıs 2021)
yazar tarafından sunulan bildirinin genişletilmiş hâlidir.
2 Doç. Dr., Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, [email protected], ORCID:
0000-0003-0331-8009
Geliş tarihi: 22.05.2021 – Kabul tarihi: 05.09.2021
Kaynak Gösterme: Karagöl, E. (2021). Uzaktan Eğitim Sürecinde İkinci/Yabancı Dil
Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarına Yönelik Öğretici Görüşleri. Aydın TÖMER
Dil Dergisi, 6(2), 121-159.
DOI: 10.17932/IAU.TOMER.2016.019/tomer_v06i2001
122
Uzaktan Eğitim Sürecinde İkinci/Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarına Yönelik
Öğretici Görüşleri
motivasyonlarını desteklemek amacıyla WEB 2.0 araçlarıyla ve
etkileşimli etkinliklerle desteklenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. |
tr_TR |