Abstract:
Bu araştırmanın temel amacı, uluslararası öğrenciler için hazırlanmış
akademik Türkçe kaynaklarından biri olan Gazi TÖMER Uluslararası
Öğrenciler için Akademik Türkçe 1 ders kitabındaki okuma etkinliklerini
çeşitli açılardan incelemektir. Çalışma, nitel araştırma yaklaşımı içerisinde
yer alan doküman incelemesi yoluyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre, bölümlere göre okuma metinlerinin dağılımında
değişkenlik söz konusudur. En az ve en çok metin bulunan bölümler
arasında beş metinlik bir fark tespit edilmiştir. Okuma metinlerinin alanlara
göre dağılımında da değişkenlik söz konusudur. En fazla yer verilen
alanın sosyal bilimler, en az yer verilen alanın ise sağlık bilimleri olduğu
görülmüştür. Etkinlik sayıları bakımından da sosyal bilimler alanında
yoğunluğun olduğu görülmektedir. Sosyal bilimlerdeki okuma etkinliği
sayısının fazla olmasında metin sayısı önemli bir rol oynamaktadır. Okuma
etkinliklerinin türlere göre dağılımında ise sınırlılık söz konusudur. Bu
veriler dikkate alındığında incelenen dokümanın, sosyal bilimler alanında
ön plana çıktığı sonucuna ulaşılmaktadır