dc.description.abstract |
Bu araştırmanın temel amacı Varşova Yunus Emre Enstitüsü’nde
Türkçe öğrenen kursiyerlerin dil öğrenme ihtiyaçlarını belirlemektir.
Araştırmanın verileri, Iwai ve diğerlerinin (1998) Japanese Language
Needs Analysis isimli çalışmalarında kullandıkları ölçeğin, Çangal (2013)
tarafından geçerlik ve güvenirliği yapılarak Türkçeye uyarlanmış formu
ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini 2015 yılında Varşova Yunus Emre
Enstitüsü’nde Türkçe öğrenen 109 kursiyer oluşturmaktadır. Verilerin
analizinde yüzde, aritmetik ortalama, t-testi ve tek yönlü varyans analizi
(ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre Varşova
Yunus Emre Enstitüsü’nde Türkçe öğrenen kursiyerlerin dil öğrenme
ihtiyaçları sırasıyla; sınıf içi iletişim kurma, bireysel ilgi ve ihtiyaçlar,
eğitim ve iş imkânı ile ticaret yapma olmak üzere dört alt boyutta kendini
göstermiştir. Kursiyerlerin dil öğrenme ihtiyaçları ile yaş, cinsiyet ve
kur düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamasına rağmen dil
öğrenme ihtiyaçları ile eğitim durumları ve kursa katılma süreleri arasında
anlamlı bir fark bulunmuştur |
tr_TR |