Abstract:
Türkçe çok anlamlı bir dildir. Bununla birlikte dünyada bilinen bazı dillerle
aynı dil ailesinden olmaması sorunları da beraberinde getirmektedir.
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde karşılaşılan en büyük
sorunlardan birisi anlamdır. Anlam kelimesi zihin anlamına gelen “An”
kökünden gelmektedir. Zihin, temel görüş insanın kendisini ve çevresini
tanıma yeteneği, anlayış, kavrayıştır. Kelimelerin anlamları düşünceler
ve duygular ile bağlantılıdır. Türkçe çok anlamlı bir dildir. Bu bilgiden
hareketle Türkçenin öğretiminde yaş, meslek, yaşantılar, sağlık durumu,
kültür önemli bir rol oynar.
Bu makalenin temel amacı yabancılara Türkçe öğretiminde anlam
biliminde karşılaşılan sorunların önemini değerlendirmektir. Bu bağlamda
konuyla ilgili yazılmış bazı makaleler ve bazı kitaplar incelenmiştir.
Araştırma sonucunda Türkçe öğretiminde şimdiye kadar anlam biliminin
üzerinde çok fazla durulmadığı görülmüştür.