Abstract:
Bu çalışmanın amacı, kurumsal itibar ile kurumsal sosyal sorumluluğun
arasındaki ilişkide entelektüel sermaye boyutlarının aracılık etkisinin analizidir.
Bu kapsamda, tezde veapları araştırılacak olan soruları; kurumsal sosyal
sorumluluk ile entelektüel sermaye arasında istatistik anlamda ilişki varmıdır?
Kurumsal sosyal sorumluluk ile kurumsal itibar arasında istatistik anlamda ilişki
varmıdır? Entelektüel sermaye ile kurumsal itibar arsında istatistik anlamda ilişki
varmıdır? Ve kurumsal sosyal sorumluluk ile kurumsal itibar arasındaki ilişkide
entelektüel sermayenin aracı/arabulucu varmıdır? olarak sırlamak mümkündür.
Kurumsal itibar, kurumsal sosyal sorumluluk ve entelektüel sermaye ile ilgili
faaliyetlerde işletmelerin piyasada olan rekabette başarılı olması ne gibi
avantajlar sağlayabilir, çalışanlara katkıları ne olur, ülke ekonomisi için negibi
faydalar sağlayabilir konusunda anket verilerinden elde edilen bulgulara dayalı
istatistikanalizlerir yapılarak ilgililerin yararına sunulmuştur.
Bu araştırmanın evreni; İstanbul’da faaliyeti sürmekte olan devlet ve vakıf
üniversitelerinin bünyesinde görevini sürdüren 40.317 akademik personeldir.
Anket verilerine IBM SPSS 25.0 sürümü ve Amos 23.0 sürümü programı ile
güvenilirlik analizleri, frekans analizleri, regresyon analizi ve anova analizi
uygulanmıştır. Yapılan analizlerin sonrasında; Ekonomik Sorumluluk, Duygusal
Çekicilik ve Kurumsal Çevre alt boyutları açısından cinsiyet grupları arasında;
Finansal performans alt boyutu açısından medeni durum grupları arasında;
Ekonomik Sorumluluk alt boyutu açısından yaş gruplarında; Yasal Sorumluluk alt
boyutu açısından yaş gruplarında; Gönüllü Sorumluluk alt boyutu açısından yaş
gruplarında; Yasal Sorumluluk alt boyutu açısından aylık geliri ,gelir giderden az
grubunda; Gönüllü Sorumluluk alt boyutu açısından aylık geliri Gelir Giderden
v
Az grubunda ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk ölçeği açısından aylık geliri Gelir
Giderden az grubunda anlamlı farklılık tespit edilmiştir