Abstract:
Yaşadığımız çağda çevresel değişim ve gelişim hızlıca artmış, insanlar
gelişime ayak uydurmakta zorlanmaya başlamışlardır. Eski dönemlerde öğrenmek
ve bilgiye ulaşmak zor şartlar ve uzun uğraşlar sonucunda sağlanırken günümüzde
kısa süreler içerisinde istenilen bilgiye sahip olunabilmektedir. Buradaki önemli
nokta elde edilen bilginin doğruluğu ve yanlışlığı aynı zamanda öğrenme türünün
nasıl sağlandığıdır. Kişiler öğrenme metodunu hangi yollarla sağlamakta ve bu
metot kişileri hangi bilgi türüne götürmektedir? Genel hayat akışında bu
sınıflandırmalar önemli bir konu iken iş yaşamında ise daha dikkat edilmesi
gereken kavramlar arasında yer almaktadır. Şirketler canlı ve dinamik bir işleyiş
yapısına sahiptir. Bu nedenle sürekli olarak öğrenen, büyüyen ve gelişen bir
organizmadır. Bu gelişim sürecinde örgütün ne derece bilgi sahibi olduğu önemli
bir konudur. “Şirketler öğrenme sürecinde başarılı mıyız?” sorusuna her daim yanıt
aramalı ve şirketin mevcut durumunu güncel olarak analiz etmelidir. Öğrenen
şirketler, bilgi yönetim sürecini en iyi şekilde yöneten kurumlardır. Ham bilgiye
başka bir ifade ile öz bilgiye ulaşan şirketler doğru bilgiyi kendi menfaatine göre
şekillendirerek kurum için olumlu kararlar alabilecek ve çalışanlarını bu bilgi alt
yapısına göre eğiteceklerdir. Öğrenen örgütler bilgi yönetimini dinamik olarak
elinde tutan kurumlardır. Bu iki kavram şirketlerde geliştiğinde çalışan
performansına olumlu katkıda bulunacaktır. Şirket geneli performans artışı
sağlanması kârlılığı ve aidiyet duygusunu arttırarak şirket adına kalıcılık ve gelişim
ilkelerini sağlamış olacaktır