Abstract:
Günümüzde teknolojinin kendini yineleyerek ilerlemesi dijital dünyanın
temellerine katkı sağlamaktadır. ĠletiĢim alanında dönüĢüm sağlayan teknolojik
geliĢmeler medya alanında güçlü bir değiĢim meydana getirmektedir. Bu
değiĢimin ortaya çıkardığı kavram yeni medyadır. Yeni medya, iletiĢim alanında
teknolojik geliĢmelerle birlikte dijital alanda yaratmıĢ olduğumuz, etkileĢimde
olduğumuz ortamlardır. Yeni medyanın kendi içinde ortaya çıkardığı medya
alanlarından biri de sosyal medyadır. Sosyal medya, insanların dijital alanda yeni
insanlarla tanıĢarak kendini ifade edip, içerik ürettiği, fotoğraf paylaĢtığı medya
ortamıdır. Sosyal medya kapsamı içerisinde gündelik hayatta aktif olarak
kullandığımız uygulamalar bulunmaktadır. Bu uygulamalar fikir ve tasarım
sürecinden geçerek hazırlanmaktadır. Belirli bir süre sonra uygulamalar dijital
hayata entegre olmaya çalıĢan bireylerin kullanımına sunulmaktadır. Dijital
alanda kullanıcıların tercih ettikleri uygulamalar da görsel iletiĢim tasarımının
önemi büyüktür. Görsel iletiĢim tasarım gücü ile uygulamanın popülerliği doğru
orantılıdır. Bu anlamda uygulamanın kullanıcı ile iletiĢim dili ve görsel dili,
kullanıcıya sunduğu imkan ve alanlar, tasarımda kullandığı renk skalası, logo
tasarımı, mobil uygulama tasarımı önemli noktalardır. Bu özellikler gözetilerek
küresel olarak dijital alanda en çok kullanılan uygulamalardan biri olan
‘’Instagram’’ popüler bir yere sahiptir. Bu tez çalıĢmasında Instagram uygulaması
örnek olarak seçilmiĢtir. Bu bağlamda uygulamaya ait görsel tasarım yapısının
incelenerek uygulamayı öne çıkaran önemli noktaların neler olduğu ortaya
çıkarılacaktır. Örneklem olarak ‘’Instagram uygulaması ‘’içerik analizi’’ yöntemi
kullanılarak çözümlenecektir. Konunun seçilme amacı; teknolojik geliĢmelerle
birlikte dijital alanda görsel iletiĢim tasarımının önemini ortaya koymaktır