Abstract:
Bu çalışmanın konusu, kurumsal imajın hastanelerdeki rolünün hastaların
kurum algısı üzerine etkilerinin nasıl algıladığının ortaya koyulmasıdır. Kurumsal
imaj algısı hastaneler için günümüzde rekabet ortamında tercih edilebilirlik ve
farklılaşmak için yönetilmesi gereken bir unsurdur. Çalışmanın amacı, hastanelerde
kurum imajını oluşturmak için üzerinde durulması gereken çalışmaların neler
olduğunu ve bu çalışmaları hastaların nasıl algıladığını ortaya çıkarmaktır.
Çalışmanın problemi, sağlık hizmeti alan hastaların hizmet almış oldukları
hastanelerin kurum imajının hasta algıları üzerindeki kurumsal imaj faktörlerinin ve
kurumsal sıfatların etkisinin neler olduğu ve demografik özellikler açısından
hastaların kurum algısı üzerinde farklılıklar olup olmadığıdır.
Çalışmanın yöntemini, yüzdelik oranlarının yer aldığı dağılımlar, cevapların
ortalama değerlerinin ve standart sapmalarının yer aldığı değerler, açıklayıcı ve
doğrulayıcı faktör analizleri, Kolmogorov-Simirnov ve Shapiro-Wilk normallik
sınamaları, grupların farklılıklarının test edilmesi için Mann-Whitney-U testi ve
Kruskal Wallis testleri, ortalama sıra (mean rank) değerleri, Kendall’s tau_b
korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modeli (YEM) oluşturmaktadır. Çalışmanın
sonucunda, anket çalışmasına katılan katılımcıların hastanelerde kurumsal imaj
faktörleri açısından kurum algısı üzerine etkilerinin demografik özellikler açısından
incelendiğinde anlamlı farklılıklar ve kurumsal sıfatlara yönelik demografik
özellikler açısından da incelendiğinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Kurumsal
imaj faktörleri açısından hastaların en önem verdiği faktörün ise kalite faktörü
olduğu ortaya çıkarılmıştır. Tüm bu sonuçlara istinaden sonuç kısmının ardından
hastanelere önerilerde bulunulmuştur.