Ülkeler arasındaki ekonomik yarışta teknolojik yenilikler ve bu
yeniliklerin devamlılığı önem taşımaktadır. Teknoloji destekli eğitim
savunucuları sıklıkla çarpıcı bir değişimin eğitim ve öğretim sürecinde de
gerekli olduğunu öngörmektedir. Bu nedenle sadece teknolojiyi tanıtmak
yeterli değildir. Bu süreç için de alana hâkim ve kendini yetiştirmiş
öğretmenlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bahsi geçen durumlar göz önünde
bulundurulduğunda; yapılan araştırmada Web 2.0 uygulamalarının
öğretmen adaylarının STEM uygulamalarına ilişkin öz-yeterlik
inançlarına etkisi ve web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inançlarına
etkisi incelemek amaçlanmaktadır. Çalışma bir devlet üniversitesinin
2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğrenim görmekte olan
1
Prof. Dr., Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen
Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye,
[email protected],
ORCID: 0000-0002-4949-2275
2 Dr. Öğr. Üyesi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ABD, Türkiye,
[email protected],
ORCID: 0000-0002-0238-8550
3 Yüksek Lisans Öğrencisi, Öğretmen, MEB, Türkiye,
[email protected],
ORCID: 0000-0002-0148-142X
Makale geliş tarihi / received: 27.09.2021
Makale kabul tarihi / accepted: 30.09.2021
DOI: 10.17932/IAU.EFD.2015.013/efd_v07i2003
Araştırma Makalesi
Web 2.0 Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları Üzerindeki
Etkisinin İncelenmesi
292
son sınıf 42 Fen Bilgisi Öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veri
toplama aracı olarak öğretmen adaylarının STEM uygulamalarına ilişkin
öz-yeterlik inançlarına etkisini ölçmek amacıyla STEM Uygulamaları
Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği ve web 2.0 hızlı içerik geliştirmenin öz yeterlik inançlarına etkisi ölçmek amacıyla Web 2.0 Hızlı İçerik
Geliştirme Öz-Yeterlik İnancı Belirlemeye Yönelik Ölçeği kullanılmıştır.
Elde Edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan
analizler sonucunda ise öğretmen adaylarına uygulanan tutum ölçeklerinin
ön test ve son test puanları incelendiğinde son test puanları lehine anlamlı
bir farklılık bulunmaktadır. Çalışma sonunda ise elde edilen bulgular
doğrultusunda önerilere yer verilmiştir.