Abstract:
Bu makale, önlisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumlardaki hizmet
kalitesinin, öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesini konu edinmiştir.
Özellikle turizm ve turizmle ilgili alan incelenmiş ve turizmin çeşitli
alanlarına değinilerek öğrencilerle yapılan kalite değerlendirmesi analiz
edilmiştir. Nicel bir yöntem kullanılan çalışmada, ilişkisel modele uygun
olarak tasarlanmış ve turizm alanında eğitim gören üniversite öğrencilerinin
demografik özellikleri ile eğitim gördükleri kurumun hizmet kalitesine
ilişkin beklentileri ve algıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın
sonucunda ise çeşitli başlıklarda bir farklılaşma meydana gelirken bazı
başlıklarda da bir farklılaşma yaşanmamıştır. Sonuç olarak makalede,
turizm eğitimi alanında yükseköğrenim gören katılımcı öğrencilerin
kurumlarındaki hizmet kalitesine ilişkin beklentileri ile mevcut hizmetin
kalite düzeyine ilişkin algıları arasındaki ilişki ortaya konulmuştur.