Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9606
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorESEN, Ruken-
dc.date.accessioned2023-06-19T05:55:15Z-
dc.date.available2023-06-19T05:55:15Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/9606-
dc.description.abstractĠletiĢim, geçmiĢten günümüze daima var olan bir ihtiyaçtır. Teknolojinin geliĢmesi ve evrilmesiyle birlikte geleneksel medya yerini yeni medyaya bırakmıĢtır. Yeni medya kullanıcı türevli bir iletiĢim olmakla birlikte hızlı eriĢim ve kolaylık sağlamaktadır. Geleneksel medya içerikleri profesyonel meslek gruplarının ve gazetecilik tarihine sahip olan bireylerin üretimi altındayken, yeni medya halk tarafından benimsenmiĢ mevcut ideolojiyi benimsetmek yerine kendi içeriğini üretme imkanı tanımaktadır. Yeni medya bu bağlamda bir taraftan bireye mevcut ideolojiyi benimsetmek yerine kendi içeriğini üretme imkanı tanıyarak bireyi biçimlendirme ve yönlendirmeye yönelik bir iletiĢim ortamı sağlamaktadır. GeliĢen bu iletiĢim ortamları bireyi zamanla kendisine bağımlı hale getirmektedir. Ekran bağımlılığı dediğimiz kiĢinin bir ihtiyaç doğrultusunda veya boĢ zaman geçirme gerekçesiyle sosyal medyadan çıkamaması durumu zamanla olumsuz durumlar meydana getirmektedir. Psikolojik ve fiziksel olarak etkilenen birey kimi zaman sağlık sorunlarıyla karĢı karĢıya kalabilmektedir. KiĢinin bağımlı olma durumuyla e ticaret günümüzde iç içe geçmiĢ iki kavram haline gelmiĢtir. Her ihtiyaç e-ticaret üzerinden karĢılanmaktadır. ÇalıĢmanın genel çerçevesi olarak iletiĢim tarihi, geleneksel medya evrilerek yerini bıraktığı yeni medya incelenecektir. Bu bağlamda yeni medya ve sosyal medya sonucu ortaya çıkan ekran bağımlılığı ile e-ticaret kavramları araĢtırılarak kullanıcılarla derinlemesine görüĢme yapılacaktır. Örneklem olarak seçilen 30 bireye yöneltilen sorular sonucu iki kavram arasındaki iliĢkiye yönelik bulgular elde etmek amaçlanmıştırtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectiletişimtr_TR
dc.subjectYeni Medyatr_TR
dc.subjectEkran Bağımlılığıtr_TR
dc.subjectE-Ticarettr_TR
dc.subjectTrendyoltr_TR
dc.titleYENĠ MEDYA BAĞLAMINDA ORTAYA ÇIKAN EKRAN BAĞIMLILIĞI SONUCU BĠREYLERĠN E-TĠCARETE YÖNELMESĠ: TRENDYOL ÖRNEĞĠ ĠNCELEMESĠtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10427022.pdf1.34 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.