Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/9591
Title: | KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN ÇOCUKLARDA DİL TERAPİSİ EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ |
Authors: | GÖKÇE, Cansu |
Keywords: | Konuşma güçlüğü Psikolojik dayanıklılık Sosyal yeterlilik Özgüven gelişimi |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
Abstract: | Bu araştırmada konuşma güçlüğü çeken çocukların psikolojik dayanıklılıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Gözlem tekniği ile elde edilen veriler içerik analizine tabii tutulmuştur. Araştırma verileri 4 ila 7 yaşlarında konuşma güçlüğü yaşayan 10 öğrenci üzerinde yapılan gözlemlerden elde edilmiştir. Araştırma sürecinde yapılandırılmış gözlem kullanılarak araştırma grubunda yer alan katılımcılara günde ortalama 30 dakika boyunca bireysel gözlem yapılmıştır. Çocukların aldıkları eğitimde dil konuşma terapistlerinin kullandıkları başlıca teknikler; hikaye kartları, konuşma-ses kartları, olay örgüsü oluşturma kartları, taklit yeteneğini geliştirme, hayvanlarla oyun oluşturma, hayvan sesleri çıkarma, kuklalar ile iletişim, balon şişirme, pipet ile topa üfleme, boya ve resim kullanımı ile dikkat ve odaklanmasını sağlama çalışmaları olmuştur. Gözlem boyunca; çocukların dil konuşma terapistleriyle etkili iletişimleri, göz teması, dikkat ve odaklanmaları, sosyal becerileri, özgüvenleri incelenerek aldıkları eğitim öncesi ve sonrası psikolojik dayanıklıkları gözlemlenmiş ve verilerin analizi bu kriterler sonucu değerlendirilmiştir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/9591 |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10426410.pdf | 1.76 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.