Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9543
Title: ÖĞRETMEN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN YÖNETİM BECERİLERİ İLE MİZAH TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Authors: KÖPRÜLÜ, Hilal Kevser
Keywords: Yönetim Becerileri
Yönetim Yeterlikleri
Mizah
Mizah Tarzı
Issue Date: 2021
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu çalışmada, okul yöneticilerinin yönetim becerileri ile mizah tarzları ayrıntılı bir şekilde ortaya koymak amaçlanmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Kocaeli İli, Karamürsel İlçesinde devlet okullarında görev yapmakta olan farklı branş ve kademeden 328 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem belirlenirken amaçlı örnekleme yönteminden kolay ulaşılabilir örnekleme yoluna gidilmiştir. Araştırmanın verileri ‘Kişisel Bilgi Formu’, "Yönetim Becerileri Ölçeği” ve “Mizah Davranışları Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre okul yöneticilerinin yönetim beceri düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin yönetim becerilerinden insiyatif alma becerisinin en yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca okul yöneticilerinin algılanan en yüksek mizah tarzının onaylayıcı mizah tarzı olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre okul yöneticilerinin en düşük mizah davranış düzeyi alaycı mizah düzeyidir. Okul yöneticilerinin yönetim beceri düzeyleri öğretmenlerin cinsiyet, yaş, eğitim durumu, okul türü ve kıdemine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Okul yöneticilerinin mizah tarzlarına ilişkin bulgular incelendiğinde, öğretmenlerin cinsiyet, medeni durum, gelir seviyesi, çocuk sayısı ve eğitim durumuna göre anlamlı farklılıklar göstermediği saptanmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9543
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10420848.pdf1.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.