Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9534
Title: WEB 3.0 VERİ TOPLAMA TEKNİKLERİ VE PANDEMİ İLE DEĞİŞEN ONLINE SEPET ANALİZİ
Authors: GÜLER, İsmail
Keywords: e-business
online alışveriş
, semantik web
web 3.0
Issue Date: 2021
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Son yıllarda, World Wide Web’in artan popülaritesi, web’de mevcut sayfa sayısında hızlı artışla beraber bir büyümeye yol açmıştır. Çok sayıda web sayfası, kullanıcıların gerekli bilgileri bulmasını giderek zorlaştırmaktadır. Web’de belirli bilgiler aranırken, çok sayıda ilgisiz arama sonucu zaman kaybedilir ve ilgili materyaller gözden kaçırabilmektedir. Mevcut web uygulamaları, içeriği yalnızca kendi dilinde temsil edilen HTML biçiminde web sayfaları sağlar ve bu nedenle içeriğin semantiğine makineler tarafından erişilemez. Makinelerin, kullanıcının bilgi problemlerini çözmede desteklemesini sağlamak için Web 3.0 geliştirilmiştir. Bu tez ile web sayfalarının semantiklerini işlenebilir hale getiren mevcut web 3.0 araçları ile veri toplama yöntemleri önerilmektedir. Günümüzde şirketler, büyük verilerin kullanımı açısından zengin, ancak bu verilerden elde edilen bilgilerin kullanımı ve paraya dönüştürülmesi açısından yetersizdir. Büyük veri değerli bir kaynak olarak görülüyor ve veri madenciliği kavramı hala yeni ve gelişmekte olsa da çeşitli endüstrilerdeki şirketler stratejik kararlar almak için bu verilere güvenmektedir. Fark edilmeyebilecek gerçekler, depolanan bilgileri eleyen tekniklerle ortaya çıkarılabilir. Pazar sepeti analizi, tüketici pazar sepetlerinde aynı anda bulunan ögeleri belirlemek için çok kullanışlı bir tekniktir. Bu tür bilgiler, promosyon desteği, envanter kontrolü ve çapraz satış kampanyaları gibi pazarlama faaliyetleriyle ilgili kararlar için bir temel olarak kullanılabilir. Bir alışveriş sitesinin ürün yelpazesindeki farklı ürünlerin birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu ve bu ilişkilerden pazarlama faaliyetleri ile Covid-19 pandemi döneminde nasıl yararlanılacağını bulgular ile göstermek amaçlanmıştır. İşlemsel verilerden madencilik ilişkilendirme kuralları, ürünlerin birlikte ortaya çıkmaları ve ortak satın alımları hakkında bize değerli bilgiler sağlayacaktır. Bu tür bilgiler, promosyon desteği, envanter kontrolü ve satışlar arası kampanyalar gibi pazarlama faaliyetleriyle ilgili Covid-19 pandemisinde verilebilecek satış kararları için bir temel olarak kullanılabilir. Web 3.0 alt yapısının kullanılmasıyla ortaya çıkan verilerin uygun tekniklerle anlamlı hedef satış politikalarına dönüştürülmesi gösterilmektedir. Covid 19 pandemisi sürecinde tüketicilerin bilgisayar donanım ve performans parçalarına ihtiyaçları artmıştır. Bu dolaylı sonuç, insanların alışveriş alışkanlıklarının Bitcoin, Ethereum vb. kripto para işlemlerine yöneldiği belirlenmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9534
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10420900.pdf1.52 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.