Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/8895
Title: MESLEK LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER GELİŞİMİNDE AİLE ETKİSİ:PENDİK İLÇESİ ÖRNEĞİ
Authors: SOLMAZ, Yasin
Keywords: Kariyer
Kariyer Gelişimi ve Planlaması
Mesleki Eğitim
Aile
Issue Date: 2015
Abstract: Araştırma İstanbul İli, Pendik İlçesi’ nde öğrenim görmekte olan meslek lisesi son sınıf öğrencilerinin kariyer gelişiminde aile etkisini tespit etmeye yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul ili, Pendik İlçesi meslek lisesi son sınıfta öğrenim görmekte olan 95 kız, 240 erkek ve toplam 335 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ile Found, Cotter, Fitzpatrick, Kantamneni, Carter, & Bernfeld, tarafından geliştirilip, Akın, Usta, & Satici, tarafından Türkçeye uyarlanan Kariyer Gelişiminde Aile Etkisi Ölçeği kullanılmıştır. Kariyer gelişiminde Aile Etkisi Ölçeği dört boyut, 22 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin alt boyutları: ‘’bilgisel destek’’,’’ailenin beklentiler’’,’’maddi destek’’ ve ‘’değerler/inançlar’’ boyutlarından oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical PackageforSocialSciences) for Windows 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Sayı, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı t-testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplararası karşılaştırmalarında Tek yönlü (Oneway) Anova testi ve farklılığa neden olan grubun tespitinde Scheffe testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında, %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırmanın verileri, 2013-2014 eğitim ve öğretim yıllarında toplanmıştır. Bu verilerinin analizi neticesinde ulaşılan sonuçları aşağıdaki gibi özetleyebiliriz: 1. Araştırmada yer alan öğrencilerin aile geliri arttıkça maddi anlamda destek görme oranı da artmaktadır. 2. Aile ile iyi ilişkilere sahip öğrencilerin bilgisel anlamda daha fazla desteklendiği saptanmıştır. 3. Aile ile ilişkilerde olumlu yöndeki artış maddi anlamda da destek oranına da yansımaktadır. 4. Ev hanımı ve çalışmayan annelerin çocuklarının değer ve inançları hayatlarına daha fazla yansımıştır. 5. Anne ve baba eğitim seviyesindeki yükselme öğrenciyi bilgisel anlamda destekleme oranını da artırmaktadır. xvii 6. Anne ve baba eğitim seviyesindeki artış maddi anlamda destek oranını da artırmaktadır. 7. İlköğretimde başarılı olan öğrencilerin genel anlamda daha fazla desteklendiği görülmektedir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/8895
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10096621.pdf1.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.