Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/8853
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGÜRBÜZ, TAMER-
dc.date.accessioned2021-06-08T07:04:30Z-
dc.date.available2021-06-08T07:04:30Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/8853-
dc.description.abstractHer ne kadar eğitim geleneksel olarak bakıldığında ideal bir kadın mesleği olarak görülse de, kadınlar genel olarak daha çok sınıfa giren ders öğretmeni konumundadır. İçlerinde eğitim yöneticisi olanı oldukça azdır. Araştırmalar bize; sosyal, kültürel ve geleneksel inançların, hala kadınların davranışlarını ve tercihlerini belirlemekte olduğunu göstermektedir. Kadının kendi irade ve arzusu tam olarak toplumda karşılık bulabilmiş değildir. Eşinden kaynaklanan destek azlığı, danışman eksikliği, yöneticilik ve annelik arasındaki rol çatışması gibi nedenler buna kanıt olarak sayılabilir. Elbette, kadının kendi algılamasından kaynaklanan bir takım içsel engelleri de bulunmaktadır. Geleneksel açıdan öğretim, eş ve anne kavramları bir bütün olarak kadın rolünün tamamlayıcı olarak kabul edilse de, kadın yönetim açısından bu role aykırı olarak görülmektedir.tr_TR
dc.subjectCam tavantr_TR
dc.subjectokul yönetimitr_TR
dc.subjectkadın yöneticitr_TR
dc.titleDEVLET LİSELERİNDE GÖREV YAPAN KADIN ÖĞRETMENLERDE CAM TAVAN SORUNU İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TAMER GÜRBÜZ CAM TAVAN-97 - Kısayol.lnk750 BUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.