Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/8804
Title: TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA E-TİCARETİN ETKİSİ: TÜRK AYAKKABI SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA
Authors: MAMMADOV, Emıl
Keywords: E-Ticaret
E-Ticarette Tüketici Davranışları
Tüketici davranışları
Issue Date: 2019
Abstract: E-ticaretin son zamanlarda büyük oranda gelişmesi iş hayatına yeni bir yapı ve işleyiş biçimi getirmiştir. İşletmeler daha çok satış yapmak için e-ticaretin faydalarından yararlanmaya başlamıştır. Bu yolla ürünlerini daha geniş bir alanda müşterilerle buluştura bilmişlerdir. Tüketicilerin zamanda tasarruf ederek alışveriş edebilmeleri onların internet üzerinden alışveriş yapmalarında en önemli etkenlerden biri olmuştur. Diğer tüm sektörlerde olduğu gibi ayakkabı sektöründe de bu gelişim kendini göstermiştir. Son yıllara bakıldığında ayakkabı sektörünün gelişimi gözler önündedir ve sürekli de gelişmektedir. İnsanların sayısının artması ve yaşam standartlarının iyileşmesi ayakkabıya olan ihtiyacı iki katına çıkarmıştır. Ayakkabı sektörü insan giyiminin vazgeçilmez bir parçasını üretmektedir. Çalışmanın teorik kısmı 5 bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm giriş bölümüdür. 2-ci bölümde tüketicilerin satın alma davranışlarına, modellerine, onları etkileyen faktörlere, davranış çeşitlerine ve satın alma karar süreci vb. kavramlara değinilmiştir. 3-cü bölümde e-ticarete, tanımına, gelişimine, türlerine, araçlarına, ödeme yöntemlerine, avantaj ve dezavantajlarına, güvenlik ve karşılaştığı sorunlara değinilmiştir. 4-cü bölümde ayakkabı sektörü ele alınmıştır. Son olarak Türk ayakkabı sektöründe araştırma yapılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/8804
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10243006.pdf1.77 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.