Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/8769
Title: | EĞİTİMİN İNSANCILLAŞTIRILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ |
Authors: | ALP, Elif |
Keywords: | İnsan Öğretmen Eğitim İnsancıl Eğitim Eğitimin İnsancıllaştırılması |
Issue Date: | 2019 |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı; eğitimin insancıllaştırılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma genel tarama modelinde gerçekleştirilmiş betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini İstanbul il Milli Eğitim Müdürlüğü Başakşehir ve Beylikdüzü ilçelerinde bulunan kamu ve özel eğitim kurumlarında görev yapan basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre belirlenen toplamda 1020 öğretmen oluşturmuştur. Veriler araştırmacı tarafından beşli likert formatında geliştirilmiş 3 alt boyut ve 30 maddeden oluşan ‗Eğitimin İnsancıllaştırılmasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi‘ ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları; Eğitimin İnsancıllaştırılmasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi Ölçeğinin alt boyutları ile öğretmenlerin cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Ölçeğin alt boyutları ile öğretmenlerin yaş değişkeni arasında da anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Mevcut ölçeğin, insancıl eğitim hakkındaki düşünceler ve akademik sürecin insancıl eğitime yansıması alt boyutunun öğretmenlerin branş değişkenine göre farklılaştığı görülmektedir. Ön Lisans mezunu öğretmenler ile Lisans mezunu ve Yüksek Lisans mezunu öğretmenler arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri arasında da anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin çalıştıkları kurum değişkenine göre de anlamlı farklılıklar görülmüştür. Bu sonuçlardan hareketle öğretmenlere yönelik eğitimin, öğrenciler açısından daha anlamlı kılınması anlamına gelen eğitimin insancıllaştırılması ve insancıl eğitim ile ilgili bir takım seminerler düzenlenmelidir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/8769 |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10321655.pdf | 2.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.