Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/8768
Title: EFFECTS OF REFLECTIVE COACHING ON PRE-SERVICE EFL TEACHERS’ INSTRUCTIONAL SKILLS AND SENSE OF EFFICACY
Keywords: Yansıtıcı koçluk
hizmet öncesi öğretmen eğitimi
öğretim becerileri
İngilizce öğretmeni değerlendirmesi
öz-yeterlik
yansıtıcı günlükler
Issue Date: 2020
Abstract: Bu tez, İngilizce öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve öğretim becerilerinin geliştirilmesinde yansıtıcı koçluğun (YK) etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada kullanılan yansıtıcı koçluk programı (rehber eşliğinde yansıtıcı öğretim), araştırmacı tarafından 2016 yılında, büyük ölçüde yansıtmanın temel ilkeleri, güçlü ve zayıf yanların öz-analizi, yansıtma ilkeleri, kişisel ifadelerin yazımı ve yansıtıcı öğretime dayandırılarak geliştirilip uyarlanmıştır. Bu çalışma için kullanılan araştırma yöntemi hem nicel hem de nitel olup, çalışma ön/son test tasarımına dayanan bir tek vaka çalışmasıdır. Bu araştırmaya 21-22 yaşları arasında, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde İngilizce Öğretmenliği lisans programına devam etmekte olan sekiz gönüllü (bir erkek ve yedi kadın) öğretmen adayı katılmıştır. Bu çalışmanın ön/son test tasarımı için bir vaka çalışması grubu oluşturulmuştur. Çalışma, 11 Şubat 2019 ve 17 Mayıs 2019 tarihleri arasında yapılmıştır. Katılımcılar, Türkiye'de öğretmen yetiştirme programları için zorunlu olan Öğretmenlik Uygulaması dersini yaparken araştırmaya katılmışlardır. Veriler dersin uygulama sürecinde toplanmış olup, veri toplamadan önce, araştırmacı tarafından hazırlanan öğretmen değerlendirmesi ve yansıtıcı koçluk konulu 15 saatlik bir eğitim verilmiştir. Niteliksel çalışmaların özelliklerini dikkate alarak, araştırmacı, çalışmanın bütün aşamalarına hem araştırmacı hem de yansıtıcı bir koç olarak aktif bir şekilde katılmıştır. (YK) programının uygulanması sırasında, araştırmacı istendik öğretim davranışları temsil eden üç farklı öğretim becerisi üzerinde özellikle durmuştur. Bu bağlamda, birinci ölçme aracı olarak, (YK) programının her öğretim becerisinin gelişimi üzerindeki etkilerini görmek için, 26 maddelik üç temel öğretim becerisinden (Planlama, Kişisel ve Mesleki Nitelikler, Uygulama) oluşan Ders Sonrası Yansıtıcı Öz Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. İkinci ölçme aracı olarak, etkinlik yapma kapasitesine sahip bir öğretmen adayının daha dinamik ve kendisinin belirleyeceği öğretmenlik şeklini uygulayabileceği varsayıldığı için, Öğretmen Öz-yeterlilik Ölçeği (uzun form) kullanılmıştır. Bu iki araç hem ön değerlendirme hem de sonrası değerlendirme için kullanılmıştır. Üçüncü ölçme aracı olarak uygulama sonunda yararlanmak üzere araştırmacı tarafından öğretmen adaylarının yansıtıcı koçluk programından memnuniyetlerini değerlendirmek için hazırlanan açık uçlu sorular içeren bir değerlendirme anketi ve uygulama boyunca öğretmen adayları tarafından tutulan yansıtıcı günlükler, yansıtıcı koç ile öğretmen adayları arasında geçen konuşmaların kayıtları ve araştırmacının tuttuğu günlük kullanılmıştır. Ayrıca, bütün dersler veri analizi için videoya kaydedilmiştir. Elde edilen bulguların, yansıtıcı koçluğun İngilizce öğretmenleri ve müfredat tasarımcıları için öğretim becerileri ve öz-yeterlik ile ilgili öneriler geliştirmede nasıl bir araç olabileceği konusunda katkılarının olması beklenmektedir
URI: http://hdl.handle.net/11547/8768
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10333702.pdf3.12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.