Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/8578
Başlık: TÜRKİYE'DEKİ SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ KURUMSAL KİMLİK ARACI OLARAK INSTAGRAM KULLANIMI
Yazarlar: ŞİVİL, Burcu Yağmur
Anahtar kelimeler: Kimlik
Kurum Kimliği
Sivil Toplum Kuruluşları
Sosyal Medya
Instagram
Yayın Tarihi: 2020
Özet: Kurumsal kimlik bir nesneyi belirlemeye yarayan ve onu benzerlerinden farklı kılan özellikler topluluğudur. Dolayısıyla bir kurumun kendisini temsil etme şekli o kurumun kimliğini oluşturmaktadır. Kurumsal kimliğin yapısını belirleme sürecinde kurumun faaliyet alanı, hedefleri, politikaları, amaçları ve örgütlenme süreci etkili rol oynamaktadır. Teknolojinin gelişmesi ile paralel gelişen sosyal medya ortamları kurumların kendilerini ifade edebilecekleri yeni bir alan olarak ortaya çıkmaktadır. Kurumlar sosyal medya üzerinden kim olduklarını, ne yaptıklarını ve nasıl yaptıklarını gösterme ve kendilerini geniş kitleye anlatabilme imkânı elde etmiştir. Sivil toplum kuruluşları da birçok konuda farkındalık yaratabilmek, kamuoyu oluşturabilmek için yaptıkları etkinliklerinde sosyal medya araçlarını kullanmaktadırlar. Bu çalışma ise sivil toplum kuruluşlarının Instagram paylaşımları üzerinden kendilerini kurumsal kimlik temelinde nasıl yansıttıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. Betimleyici araştırma modeli doğrultusunda hazırlanan çalışmada veriler içerik analizi yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırma sonunda sosyal medya uzmanlarına ulaşılabilen Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği ve Toplum Gönüllüleri Vakfı ile mülakat yapılmıştır. İncelenen sivil toplum kuruluşlarının hiçbirinin kurumsal kimlik unsurlarını ve alt bileşenlerini Instagram hesaplarında yansıtmadığı görülmüştür.
URI: http://hdl.handle.net/11547/8578
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10338161.pdf1.28 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.