Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/8530
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCENGİZ, AYSUN-
dc.date.accessioned2021-05-21T09:41:54Z-
dc.date.available2021-05-21T09:41:54Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/8530-
dc.subjectHava aracıtr_TR
dc.subjectEkserji analizitr_TR
dc.subjectTurbofan motortr_TR
dc.subjectTurboprop motortr_TR
dc.subjectTurboşaft motortr_TR
dc.subjectEkserji verimliliğitr_TR
dc.subjectVerim eksikliğitr_TR
dc.titleHAVA ARAÇLARINDA FARKLI MOTOR TİPLERİNİN EKSERJİK YAKLAŞIMLA İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolBu araştırmanın amacı, Suriyeli öğrencilere ilk okuma yazma öğretimine ilişkin öğretmen öz yeterlik algı düzeylerini belirlemek ve cinsiyet, branş, çalışılan kurum, mesleki deneyim, yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik eğitim alma, ilk okuma yazma öğretimine yönelik eğitim alma, ana dili Türkçe olanlara ilk okuma yazma öğretimi tecrübesi olma, ilk okuma yazma öğretimi sürecinde en çok zorlandıkları beceri gibi değişkenlerle öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya, Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi (PIKTES) kapsamında 23 ilde görev yapan 282 Sınıf, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni katılmıştır. Araştırmada, Suriyeli öğrencilere okuma ve yazma öğreten öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimine ilişkin öz yeterlik algılarının ne düzeyde olduğunun belirlenmesi için Delican (2016) tarafından geliştirilen “İlk Okuma Yazma Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin kişisel bilgilerini tespit etmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen“Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algı düzeylerini belirlemek ve öz yeterlik algılarını çeşitli değişkenler açısından incelemek için parametrik testler grubunda bulunan t- testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Suriyeli öğrencilere okuma ve yazma öğreten öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik ortalamalarının 4,41 ile çok yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Araştırmada Suriyeli öğrencilere okuma ve yazma öğreten öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algılarının branş, ilk okuma yazma öğretimine yönelik eğitim alma ve ana dili Türkçe olanlara ilk okuma yazma öğretimi tecrübesi olma değişkenlerine göre ölçeğin hazırlık, uygulama ve değerlendirme alt boyutlarının tamamında anlamlı farklılık bulunmuştur. Çalışılan kurum, mesleki deneyim ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik eğitim alma durumu değişkenleri ile öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algıları arasında yalnızca ölçeğin değerlendirme alt boyutunda anlamlı farklılık bulunmuştur. Ancak öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algıları ile cinsiyet ve ilk okuma yazma öğretimi sürecinde en çok zorlanılan beceri değişkenleri arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Bu sonuçlar kapsamında Suriyeli öğrencilere ilk okuma yazma öğretimine yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10257365.pdf2.35 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.