Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/8436
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSadoula, Gkioultzan-
dc.date.accessioned2021-05-12T08:22:52Z-
dc.date.available2021-05-12T08:22:52Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/8436-
dc.description.abstractDeğişimin kaçınılmaz olduğu günümüz dünyasında değişen örgütsel koşullara bağlı olarak yeni liderlik kuramları da literatüre kazandırılmaktadır. Liderliğin grup üyeleri arasında dağıtılan bir olgu olarak grubun tüm üyeleri için gelişime önem verdiğini ve liderlik görevinin sadece bir kişi ile sınırlı olamayacağını, grup içerisinde dağıtılması gerektiğini ifade eden dağıtımcı liderlik kavramı da yeni literatüre kazandırılan kuramlardan biridir. Kavram ile ilgili literatür incelendiğinde dağıtımcı liderlik kavramının eğitim kurumlarında uygulanabilirliğine yönelik çalışmalar olduğu görülmektedir. Çünkü dağıtımcı liderliğin kolektif, koordineli ve dönüşümlü ağlar içerisinde işleyebilen yapısı nedeni ile okul için önemli bir model olduğu değerlendirilmektedir. Bu bağlamda, araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlerin dağıtımcı liderlik ve ortak karar alma olgularına ilişkin görüşlerinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından okul öncesi eğitim kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlerin dağıtımcı liderlik ve ortak karar alma olgularının okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanabilirliği, avantajları, sınırlılıkları ve önkoşullarına ilişkin görüşlerini içeren yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yüz yüze görüşme tekniği ile 12‟si okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan yöneticilerden, 11‟ise okul öncesi eğitim kurumlarında görevli öğretmenlerden oluşan toplam 23 kişiye uygulanmıştır. Toplanan veriler ile yapılan içerik analizi sonucunda “Liderlik Algısı”, “Fayda Algısı”, “Sınırlılıklar” ve “Ön Koşullar” olmak üzere toplam dört temaya ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan temaların, okul öncesi eğitim kurumlarında dağıtımcı liderlik ve ortak karar alma süreçlerinin benimsenmesi ve sorunsuz bir şekilde uygulanabilmesi için farkındalık yaratmaya yönelik çalışmalardan, yönetici ve öğretmenlerin bilgilerinin artırılması ve davranışlarının yönlendirilebilmesi amacı ile verilebilecek eğitim içeriklerinin planlanmasına kadar geniş bir ölçekte kullanılabileceği değerlendirilmektedir.tr_TR
dc.subjectDağıtımcı liderliktr_TR
dc.subjectDağıtımcı liderliktr_TR
dc.subjectokul öncesi eğitim kurumlarıtr_TR
dc.subjectöğretmentr_TR
dc.subjectokul yöneticisitr_TR
dc.subjectniteltr_TR
dc.titleOKUL ÖNCESĠ EĞĠTĠM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETĠCĠLERĠ VE ÖĞRETMENLERĠN DAĞITIMCI LĠDERLĠK VE ORTAK KARAR ALMAYA ĠLĠġKĠN GÖRÜġLERĠNĠN ĠNCELENMEStr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10313570.pdf1.52 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.