Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/7525
Title: EFFECT OF ONLINE REVIEWS ON TURKISH CUSTOMER PURCHASE BEHAVIOR IN RESTAURANT SELECTION
Authors: ELMELLAKH, HAFSA
Keywords: Çevrimiçi Yorumlar
WOM,Değerlik
Uzunluk,
Yakınlık
Satın alma eğitimi
Yorum Tutumu
Restoran
Issue Date: 2021
Abstract: Çevrimiçi yorumlar, modern anlamda ağızdan-ağıza reklamlar olarak görülürler, bununla birlikte söz konusu yorumlar, ürün veya hizmetleri halihazırda deneyimlemiş önceki müşterilerce, internette yayınlanan yorumlara gönderme yaparlar.Özellikle, eğlence ve yemek gibi deneyime dayalı sektörler söz konusu olduğunda, tereddütte kalmanın önüne geçmek için, bu çevrimiçi yorumlar bilgi kaynağı olarak kabul edilirler.Mevcut araştırma, Türk müşterilerin restoran seçimine ilişkin yorum tutumu ve hatta satın alma niyetleri üzerinde söz konusu boyutların etkisini irdelemek adına, çevrimiçi yorumları değerlik (olumlu-olumsuz), uzunluk (kelime sayısı) ve yakınlık (yorumun yayınlandığı gün) olarak üç esas boyutta değerlendirmektedir. İstanbul ilinden 195 öğrenci ankete tabi tutulmuştur.Öncelikle, onlara var olmayan bir restoranla ilgili “ayarlanmış” iki çevrimiçi yorum (toplamda sekiz “ayarlanmış” yorum) gösterilmiş ve ardından yine onlardan, “ayarlanmış” o yorumlara dair yorum tutumlarını ve satın alma niyetlerini belirleyen basılı anketi yanıtlamaları istenmiştir. Verilerdaha sonra, AMOS kullanılarak. Sonuçlar, yorum tutumuna yönelik küçük bir olumlu etkiye sahip olan yorumun uzunluğu dışında, diğer tüm bağımsız değişkenlerin, yorum tutumu ve satın alma niyeti ile pozitif yönlü orta düzeyde ilişkili olduğuna işaret etmektedir. Yorum tutumu da satın alma niyeti ile pozitif yönde ilişkilidir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/7525
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10384979.pdf1.81 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.