Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/7216
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKumral, İlknur-
dc.date.accessioned2021-04-15T12:17:11Z-
dc.date.available2021-04-15T12:17:11Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/7216-
dc.description.abstractBireylerin öznel iyi oluĢları üzerinde etkili olan birçok faktörün olduğu bilinmektedir. Bireylerin sürekli olarak yeni Ģeyler öğrenmeleri ve kendilerini geliĢtirmelerinin de iyi oluĢları üzerinde olumlu etkilerde bulunabilmektedir. Bu bağlamda hayat boyu öğrenmenin bireylerin öznel iyi oluĢları üzerinde etkisi olduğu değerlendirilmektedir. Bu çalıĢmada Ġstanbul BüyükĢehir Belediyesi Hayat Boyu Öğrenme Merkezi (ĠSMEK) öğrencilerinin yaĢam boyu öğrenme yeterlikleri ile öznel iyi oluĢ düzeyleri arasındaki iliĢki incelenmiĢtir. Bu doğrultuda 2018-2019 eğitim döneminde ĠSMEK bünyesinde gerçekleĢtirilen kurslara iĢtirak eden 413 kursiyerin katılımı ile uygulama gerçekleĢtirilmiĢtir. ÇalıĢmanın verileri Bilgi Formu, YaĢam Boyu Öğrenme Yeterliği Ölçeği ve Öznel Ġyi OluĢ Ölçeği olmak üzere üç ölçüm aracını içeren bir anket aracılığıyla toplanmıĢtır. Veriler SPSS 24.0 programı kullanılarak analiz edilmiĢtir. ÇalıĢma sonucuna göre, yaĢam boyu öğrenme yeterlikleri ile öznel iyi oluĢ arasında “pozitif” iliĢki bulunmaktadır. ĠSMEK kursiyerlerinin genel yaĢam boyu öğrenme yeterlikleri ile ana dilde iletiĢim, öğrenmeyi öğrenme, etkin vatandaĢlık bilinci, özyönetim, kültürel ve sanatsal bilinç yeterliklerinin “yüksek”, yabancı dilde iletiĢim ile dijital yeterliklerinin de “orta” düzeyde olduğu belirlenmiĢtir. Ayrıca ĠSMEK kursiyerlerinin öznel iyi oluĢu “yüksek” düzeyde olduğu görülmüĢtür. Kursiyerlerin cinsiyetine göre öğrenmeyi öğrenme ve etkin vatandaĢlık bilinci, medeni durumuna göre yabancı dilde iletiĢim, eğitim durumuna göre ana dilde iletiĢim, yabancı dilde iletiĢim, kültürel ve sanatsal bilinç yeterlikleri arasında istatiksel olarak anlamlı farklılık bulunmaktadır. Ayrıca eğitim durumuna göre kursiyerlerin öznel iyi oluĢ düzeyleri istatiksel olarak anlamlı farklılık göstermekte olup, eğitim durumu arttıkça kursiyerlerin öznel iyi oluĢ düzeyleri azalmaktadır. Sonuç olarak, yaĢam boyu öğrenme yeterliklerinin bireylerin öznel iyi oluĢuna olumlu katkı sağlayacağını söylemek mümkündür.tr_TR
dc.titleHAYAT BOYU ÖĞRENME MERKEZĠ (HBOM) ÖĞRENCĠLERĠNĠN YAġAM BOYU ÖĞRENME YETERLĠLĠKLERĠ ĠLE ÖZNEL ĠYĠ OLUġ ARASINDAKĠ ĠLĠġKĠNĠN ĠNCELENMESĠ (ĠSMEK ÖRNEĞĠ)tr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10285441.pdf3.4 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.