Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/7077
Title: ÖN ERGENLĠK DÖNEMĠNDE KARġIT OLMA –KARġI GELME BOZUKLUĞU ĠLE ZORBALIK DAVRANIġI VE ANNE BABA TUTUMLARI ARASINDAKĠ ĠLĠġKĠNĠN ĠNCELENMESĠ
Authors: ertuğrul, fatma
Issue Date: 2019
Abstract: Bu araĢtırmada ön ergenlik dönemindeki öğrencilerin arasında görülen zorbalık davranıĢı eğilimleri ve karĢıt olma karĢı gelme bozukluğu arasında bir iliĢki olup olmadığı ve bu iki değiĢken üzerindeki anne baba tutumlarının etkisi incelenmiĢtir. AraĢtırmanın örneklemi Ġstanbul ili Kadıköy ilçesinde bulunan demografik olarak çeĢitlilik gösteren 4 farklı okulda eğitimini sürdüren, yaĢları 10 ile 14 arasında değiĢen öğrenciler ve bu öğrencilerin anne babalarıdır. AraĢtırmaya 154‟ü erkek 144‟ü kız olmak üzere toplam 298 öğrenci ve bu öğrencilerin anne babaları katılmıĢtır. Yapılan nicel çalıĢmalardan sonra Ģu sonuçlara ulaĢılmıĢtır; zorbalık ile ilgili biliĢsel becerilerdeki artıĢ ile karĢıt olma karĢı gelme bozukluğu arasında negatif bir korelasyon olduğu görülmüĢtür. Demokratik tutum sergileyen ailelerin çocuklarında daha çok zorbalıkla ilgili biliĢsel becerilerin geliĢmiĢ olduğu ve karĢıt olma karĢı gelme bozukluğunun görülmediği tespit edilmiĢtir. YaĢ küçüldükçe karĢıt olma karĢı gelme bozukluğunun daha çok ortaya çıkan bir durum olduğu görülmüĢtür (p=.025). Akademik olarak kendilerini baĢarılı bulan ve bilgisayar baĢında daha az zaman geçiren öğrencilerin daha az zorbalık davranıĢına baĢvurduğu bulunan diğer önemli bulgulardan biridir (p=.004). Dikkat çekici bir diğer bulgu ise özellikle babanın eğitim durumu ve aile içerisinde çocuğun Ģiddet içerikli davranıĢlara maruz kalmasının zorbalık ile ilgili biliĢsel düzeyi üzerinde ve karĢı olma karĢı gelme bozukluğu bulguları göstermesi ile iliĢkili olduğu tespit edilmiĢtir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/7077
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10263275.pdf1.78 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.