Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5290
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTalibli, Etibar-
dc.date.accessioned2020-01-11T11:06:35Z-
dc.date.available2020-01-11T11:06:35Z-
dc.date.issued2019-04-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5290-
dc.description.abstractGünümüz dünyasında internet yoluyla pazarlama en etkili pazarlama araçlarından biri haline gelmiştir. Özellikle sosyal medyadaki vlogger’ların internet pazarlamasının dinamiklerini büyük ölçüde etkileyeceği beklenmektedir. Tüm bu etkenler düşünüldüğünde, mevcut çalışmanın amacı kozmetik sektöründeki vlogging üzerine odaklanarak ergen yaş grubundaki internet tüketicilerinin davranışlarını ve bu davranışlara yol açan faktörleri kavramsal bir çerçevede incelemek olarak belirlenmiştir. Vlogging’in vlogger’lara duyulan hayranlık yoluyla kozmetik sektöründeki ürünlerin marka imajını iyileştirmesi beklenmektedir (H1). Benzer şekilde, ergen yaş grubundaki tüketicilerin kendilerini aynı kozmetik ürünleri kullandıkları vlogger’larla özdeşleştirmeleri ve böylece bu ürünlerin marka imajının iyileştirilmesi beklenmektedir (H2). Bu bağlamda ergen yaş grubundaki 94 aktif sosyal medya kullanıcısına bir anket uygulanmıştır. Katılımcılar Türkiye’de kozmetik ürünlerle ilgili paylaşım yapan iki ünlü Instagram vlogger’ı olan Danla Biliç ve Duygu Özaslan’ın kadın takipçileri arasından seçilmiştir. Beklenildiği üzere, her iki hipotez de doğrulanmış, vlogger’lara duyulan hayranlığın kozmetik ürünlerin marka imajını iyileştirdiği tespit edilmiştir. Yine benzer şekilde, ergen yaş grubundaki tüketicilerin kendilerini aynı kozmetik ürünleri kullandıkları vlogger’larla özdeşleştirmelerinin de kozmetik ürünlerin marka imajını iyileştirdiği ortaya konmuştur.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectİnternet pazarlamasıtr_TR
dc.subjectVloggingtr_TR
dc.subjectMarka imajıtr_TR
dc.subjectÖzdeşleştirmetr_TR
dc.subjectHayranlıktr_TR
dc.subjectOnline marketingtr_TR
dc.subjectVloggingtr_TR
dc.subjectBrand imagetr_TR
dc.subjectIdentificationtr_TR
dc.subjectAdmirationtr_TR
dc.titleTHE EFFECT OF VLOGGERS’ PERSONAL BRAND IMAGE ON COSMETIC BRAND CHOICE OF TEENAGERStr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolIn today’s world, one of the most effective ways of international marketing has emerged as marketing via the internet. Especially vloggers in social media are expected to affect the dynamics of online marketing. Considering all these developments, the main purpose of the present study is to examine online consumer behaviors of teenagers in a conceptual framework and to identify the factors that affect this behavior positively or negatively, by specifically focusing on vlogging activities in cosmetics sector. Vlogging is expected to improve the brand image of cosmetic brands through admiration towards vloggers (H1). Similarly, teenagers are expected to identify themselves with vloggers that they use the same cosmetic brands with, and the brand image of these brands is expected to increase as a result (H2). A survey is applied to 94 active teenager social media users. The participants are selected among the female followers of popular Instagram vloggers in Turkey, Danla Biliç and Duygu Özaslan. In accordance with the expectations, both H1 and H2 are verified. This means that, the admiration towards the vloggers in social media also improves the brand image of the products that are used and offered by these vloggers, in the eyes of the customers. Similarly, as individuals feel themselves closer to these vloggers, their perceived brand image for the products that these vloggers promote improves.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber86tr_TR
dc.identifier.bibliographictagTalibli, Etibar, THE EFFECT OF VLOGGERS’ PERSONAL BRAND IMAGE ON COSMETIC BRAND CHOICE OF TEENAGERS(2019), ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10246889.pdf1.89 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.