Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5261
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDerince-
dc.date.accessioned2020-01-07T08:25:47Z-
dc.date.available2020-01-07T08:25:47Z-
dc.date.issued2016-04-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5261-
dc.description.abstractToplumsal cinsiyet kavramı, kadın ve erkek arasındaki toplumsal rol farklılıklarını ortaya koymaktadır. Toplumsal cinsiyet kültürden kültüre farklılık göstermektedir. Bu farklılık gözle görülür bir kitle iletişim aracı olan televizyonda daha net görülmektedir. Televizyon reklamları toplumsal cinsiyetin yeniden üretilmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada kozmetik reklamlarda oluşturulan bütünce kapsamında kadın ve erkek toplumsal cinsiyet temsilleri gösterge bilimsel yöntem ile çözümlenecektir. Paris Göstergebilim Okulu ve Greimas’ın göstergebilimsel çözümlemesine göre “Yeni Dove Men” ve “Axe Dark Temptation” kozmetik reklam filmleri çözümlenmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisitr_TR
dc.subjectToplumsal Cinsiyettr_TR
dc.subjectTelevizyon Kozmetik Reklamlarıtr_TR
dc.subjectAlgirdas Julien Greimastr_TR
dc.subjectGöstergebilimsel Çözümlemetr_TR
dc.subjectSocial Gendertr_TR
dc.subjectCosmetic Television Adstr_TR
dc.subjectAlgirdas Julien Greimastr_TR
dc.subjectSemiotic Analysistr_TR
dc.titleToplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme)tr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.description.abstractolThe concept of social gender is based on differences between masculinity and femininity. It also differs according to the various cultures. These differences between cultures are better visible in TV advertising and media. TV commercials are very important in reformation of social gender. In this study, with the help of semiotic anlysis masculinity and femininity in the TV cosmetic ads will be examined. “New Dove Men” and “Axe Dark Temptation”will be resolved with the help of semiotic analysis of Paris School Semiotics and Greimas as cosmetic ads.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber63tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber93tr_TR
dc.identifier.bibliographictagDerince, Müşerref, Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme)(2016), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisitr_TR
Appears in Collections:İletişim Çalışmaları Dergisi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İletişim Çalışmaları Dergisi Sayı 2_p072-102.pdf1.58 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.