Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5251
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇelebi, Hayri-
dc.date.accessioned2020-01-03T08:09:54Z-
dc.date.available2020-01-03T08:09:54Z-
dc.date.issued2017-04-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5251-
dc.description.abstractKitle iletişim araçlar yazl basndan başlayarak, elektronik kitle iletişim araçlarna oradan da günümüzde hzla gelişimini sürdüren sosyal medyaya kadar, farkl şekillerde var olan ama her zaman dördüncü kuvvet olduğu düşünülen konumunu korumaktadr. Teknolojinin gelişmesiyle medyann artk, televizyon, bilgisayar ve nihayet yeni medya gibi geniş bir yelpazede tanmlanmaya başlamasyla, kimilerine göre radyo artk bir müzik kutusu haline gelmiş ve siyasal iletişim gücünü kaybetmiştir. Kimilerine göreyse radyo halen etkin bir kitle iletişim arac olarak siyasal iletişimin bir parças olarak önemli bir işlevini sürdürmeye devam etmektedir. Bu çalşmada da radyo yaynclğnn iletişimsel eylem gücünün devam ettiği savndan yola çklarak bir sonuca ulaşlmaya çalşlmştr. Çalşmada, kitle iletişim araçlarnn iletişimsel eylem gücü ile radyo yaynclğnn Türkiye’de ve dünyada kitleleri etkileme gücü üzerinde durulmuş ve Nihat’la Muhabbet radyo program dinleyicilerinden anket yoluyla alnan cevaplar son bölümde istatistiki olarak yorumlanmştr.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisitr_TR
dc.subjectDördüncü Kuvvettr_TR
dc.subjectMedyatr_TR
dc.subjectRadyotr_TR
dc.subjectNihat’la Muhabbettr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectFourth Estatetr_TR
dc.subjectMediatr_TR
dc.subjectRadiotr_TR
dc.subjectChat with Nihattr_TR
dc.subjectCommunicattr_TR
dc.titleRadyonun İletişimsel Eylem Gücü: Sabah Kuşaklarıtr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.description.abstractolThe means of mass communication, which conceptually contains a wide range of elements including printed media, electronic components of mass communication and rapidly-developing recent phenomenon of social media, presently preserves its current position considered as the fourth estate, which may be observable in different formations. Continuous improvements in technology have granted a new definition to media through vast conceptual additions of new and complex means of communications such as television, computer and lastly the trend of new media, hence causing radio to be defined by some as a simple music box with no potential to stir any political influence. Yet, some believe that radio still is an effective means of mass communication and preserves its crucial function as a component of political communication. This study aims to present a conclusive statement based on and following the hypothesis that radio still holds communicational impact of action. This study, containing within its final chapter a statistical interpretation of submitted answers collected through survey conducted among the followers of the radio show titled Chat with Nihat (Nihat’la Muhabbet), focuses on the communicational impact of action possessed by the elements of mass media and the potential of radio broadcasts in emerging influence within masses in Turkey and in the World.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber37tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber85tr_TR
dc.identifier.bibliographictagÇelebi, Hayri, Radyonun İletişimsel Eylem Gücü: Sabah Kuşakları(2017), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisitr_TR
Appears in Collections:İletişim Çalışmaları Dergisi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İletişim Çalışmaları Dergisi Sayı 4 Kapak_p046-095.pdf1.23 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.