Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/5246
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özçoban Yıldırım, Gözde | - |
dc.contributor.author | Yıldırım, Ali | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-03T07:07:40Z | - |
dc.date.available | 2020-01-03T07:07:40Z | - |
dc.date.issued | 2017-10 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/5246 | - |
dc.description.abstract | Halkla ilişkiler mesleği bir kurumun, kuruluşun, organizasyonun veya bir kişinin itibarı ve güvenilirliği için çalışmalar yapar; icra edildiği yerde uzun dönemli hedef kitlelerde iyi algı oluşması için çaba sarf eder. Bu halkla ilişkilerin genel tanımına ilişkindir. Halkla ilişkiler alanında teorik olarak çalışmalar yapan James Grunig ise halkla ilişkileri, “kurum ve hedef kitleleri arasındaki iletişim yönetimi” olarak tanımlamaktadır. Başka kaynaklarda halkla ilişkiler; iyi niyet inşa etme, ikna etme, karşılıklı güven inşa etme ve uzlaşma olarak tanımlanmaktadır. Fakat bu bilimsel tanımların hiçbiri, hedef kitle dediğimiz kamuoyunun birçok kesimince yeterince bilinmemektedir. Halkla ilişkiler, kavramsal olarak sıradan bir iş ve herkesin yapabileceği bir meslek olarak algılanmaktadır. Bu durum iletişim sektörü içerisinde önemli bir yeri olan sinema sektörü için de geçerlidir. Bu araştırmanın amacı, Türk sinemasında halkla ilişkiler mesleğine sıkça yer vermiş olan Pek Yakında filminin halkla ilişkileri nasıl ele aldığını ortaya koymak ve literatürde yer alan tanımlarla karşılaştırıp halkla ilişkilerin kötü algısının altında yatan nedenleri tespit etmeye çalışmaktır. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi | tr_TR |
dc.subject | Halkla İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | Sinema | tr_TR |
dc.subject | İmaj | tr_TR |
dc.subject | Public Relations | tr_TR |
dc.subject | Cinema | tr_TR |
dc.subject | Image | tr_TR |
dc.title | Türk Sinemasında Halkla İlişkilerin İmajı ve Bilinirliği Üzerine Bir Değerlendirme: “Pek Yakında” Film Örneği | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |
dc.description.abstractol | The field of public relations is used for creating positive perception in the minds of the target audiences regarding organizations or a company in a long time period. This is a common definition of public relations. James Grunig who is a well-known scholar in this area, defines public relations as the “management of communication between companies and its target audiences.” Another definition of PR is building goodwill and confidence, persuasion and reconciliation. However, most of the definitions and descriptions concerning PR are not known to public to a great extent. The field of public relations is perceived as an ordinary profession and an easy job which can be handled by anyone. Cinema industry also perceives PR in a wrong way. The aim of the article is to reveal how the movie Pek Yakında reflects public relations business, and to compare it with the definitions in the PR literature as well as attempting to determine the factors behind this negative PR perception. | tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber | 27 | tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber | 40 | tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag | Özçoban Yıldırım, Gözde, Yıldırım, Ali, Türk Sinemasında Halkla İlişkilerin İmajı ve Bilinirliği Üzerine Bir Değerlendirme: “Pek Yakında” Film Örneği(2017), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi | tr_TR |
Appears in Collections: | İletişim Çalışmaları Dergisi |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
İletişim Çalışmaları Dergisi Yıl 3 Sayı 2 Kapak_p036-049.pdf | 289.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.