Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/5243
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sadakaoğlu, Mustafa C. | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-03T06:46:09Z | - |
dc.date.available | 2020-01-03T06:46:09Z | - |
dc.date.issued | 2018-04 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/5243 | - |
dc.description.abstract | Bir kitle iletişim biçimi olarak reklam, içerdiği imgeler ve bu imgelerle uyum halinde kodlanmış imgeyi bütünleyici metinler aracılığıyla tüketiciyle kurulan iletişim sürecini tamamlamaktadır. Reklam iletişimi, temel olarak imgelerden oluşan sembolik bir yapıdan oluşur ve ürünü potansiyel tüketicisine tanıtmayı amaçlayan bir ileti aracılığıyla göstergeler evreni sunar. Reklam iletişiminde kullanılan imgelerin tamamlayıcısı olan metinlerse benzer biçimde kelimelerden oluşan bir gösterge evrenine sahiptir. Bu çalışma, 1954 yılından 1999 yılına kadar yürürlükte kalmış “Marlboro Man” adlı reklam kampanyasında kullanılan imgeler, metinler ve kodlama biçimlerinde görülen estetik yapının nasıl inşa edildiğine odaklanmaktadır. Seçili reklam iletilerinde kullanılan imge ve metinlerde bulunan mitlerin inşa ve sunumunda hangi sembollerin kullanıldığını göstergebilim ilkelerinden faydalanarak araştırmayı amaçlamaktadır. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi | tr_TR |
dc.subject | Reklam | tr_TR |
dc.subject | İmge | tr_TR |
dc.subject | Göstergebilim | tr_TR |
dc.subject | Mit | tr_TR |
dc.subject | Estetik | tr_TR |
dc.subject | Advertising | tr_TR |
dc.subject | İmage | tr_TR |
dc.subject | Semiology | tr_TR |
dc.subject | Myth | tr_TR |
dc.subject | Aesthetics | tr_TR |
dc.title | Reklam Estetiği Ve Mit Üretimi Açısından “Marlboro Man” ve “Marlboro Country” Reklam İmgelerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |
dc.description.abstractol | As a form of mass communication, the advertising completes communication process established by the consumer through the texts contained in the images and the texts complementary to the images coded in harmony with these images. Advertisement communication consists of a symbolic structure consisting mainly of images and presents a universe of indications through the message aiming to introduce the product to the potential consumer. The text, complementary to the images used in advertising communication, has a display universe composed of words. This study focuses on how to construct the aesthetics of the images, texts, and coding styles used in the advertising campaign “Marlboro Man”, which was in effect from 1954 to 1999. The aim is to investigate which symbols are used in the construction and presentation of the myths in the images and texts used in the selected advertisement messages by using the semiotical principles. | tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber | 25 | tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber | 44 | tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag | Sadakaoğlu, Mustafa C., Reklam Estetiği Ve Mit Üretimi Açısından “Marlboro Man” ve “Marlboro Country” Reklam İmgelerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi(2018), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi | tr_TR |
Appears in Collections: | İletişim Çalışmaları Dergisi |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iletişim 4-1_p034-053.pdf | 766.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.