Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5209
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkinfotire, Olubiyi Yeba-
dc.date.accessioned2019-12-10T06:57:25Z-
dc.date.available2019-12-10T06:57:25Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5209-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı tüketicilerin sosyo-ekonomik durumunu lüks uluslararası moda markaları hakkındaki düşünceleri ve tüketicilerin davranışlarına etkileri örneğin; karar verme, algı, satın alma kararı ve sosyal değerleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktırlar. Bu çalışma, Lagos ve Abuja Nijerya'da yaşayan 182 katılımcının yaptığım ankete göre sonuçlar elde edilmiştir. Katılımcıların yaklaşık yüzde 50'si, 31-40 yaşları arasında ve çalışmaktadır. Anket sonuçları orta yaş ve aktif yıllarına göre sonuçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemi Nijerya'lı tüketicilerin davranışları, tüketicilerin algısı, satın alma kararı ve lüks uluslararası markaların sosyal değer boyutunun ve bunların sosyo- ekonomik durum arasındaki iliskiyi arastirmak için online olarak gönderilen veya basılı kopya yoluyla katılımcıların bilgi toplamayı amaçlamaktadır. Faktör analizine dayanarak, tüketicilerin luks urun satın alma isteği topluca değildir. Tüketicilerin satın alma isteği katılımcılarin ekonomik statüsüne bağlıdır. Çoğu tüketici yeni ürün satın alirken, ürünün fiyatindan çok kalitesi ile ilgilenmektedir. Araştırmanın sonuçları gösteriyor ki; tüketicilerin sosyoekonomik statüsü satın alma kararı, tüketici davranışları, algıları ve uluslararası luks markaların sosyal değer boyutu üzerinde en önemli etkendir.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectTüketici Davranışlarıtr_TR
dc.subjectTüketicilerin Algısıtr_TR
dc.subjectTüketicilerin Satın Alma Kararıtr_TR
dc.subjectLüks Urünler Ve Sosyoekonomik Durumtr_TR
dc.subjectConsumers’ Behaviortr_TR
dc.subjectConsumers’ Perceptiontr_TR
dc.subjectConsumers’ Purchase Decisiontr_TR
dc.subjectLuxury Products and Socio Economic Statustr_TR
dc.titleLUXURY FASHION MARKET IN NIGERIA: THE IMPACT OF CONSUMERS’ SOCIO-ECONOMIC STATUS ON BUYING DECISIONStr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe purpose of the study is to investigate the relationship between socio economic status of consumers on their decision making of international luxury fashion brands and the effect of this socio economic status on their behavior, perception, purchase decision and social value dimension. The study describes the result obtained from a survey conducted on 182 respondents who either works or lives in Lagos or Abuja, Nigeria. About 50 percent of the respondents are within the working ages between the ages of 31 to 40 years. It could be deduced also from the result that many of the respondents are middle aged and in their active years Quantitative research approach method was adopted to gather information from respondents through questionnaires distributed online and hardcopies to explore the relationship between Nigerian consumers’ behavior, consumers’ perception, purchase decision and social value dimension of international luxury fashion brands and their socio economic status. Based on the factor analysis, consumers want to purchase luxury products that are not produced en masse, consumers buy a product because of its status and most consumers are interested in new products with status regardless of the price as long as the quality is superior to other brands. The results of the research indicate that socio-economic status of consumers has great influence on consumers’ behavior, consumers’ perception, consumers’ purchase decision and social value dimension of international luxury fashion brands.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber97tr_TR
dc.identifier.bibliographictagAkinfotire, Olubiyi Yeba, LUXURY FASHION MARKET IN NIGERIA: THE IMPACT OF CONSUMERS’ SOCIO-ECONOMIC STATUS ON BUYING DECISIONS(2015), ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10106701.pdf3.03 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.