Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5208
Title: TARİH DERSİ EN UZUN YÜZYIL ÜNİTESİNDE GÖRSEL MATERYAL DESTEKLİ ETKİNLİKLERİN ORTAÖĞRETİM 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DERS BAŞARISINA ETKİSİ
Authors: Bayhan, Serap
Keywords: En Uzun Yüzyıl Ünitesi
Görsel Materyal
Akademik Başarı
The Longest Century Unit
Visual Material
Academic Success
Issue Date: 2016
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Bu araştırmada “En Uzun Yüzyıl” ünitesinde görsel materyal destekli etkinliklerin ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin ders başarısına etkisi incelenmiştir. Araştırmada ön test- son test- İzleme test kontrol gruplu deneysel model deseni uygulanmıştır. 2013 – 2014 eğitim ve öğretim yılı İstanbul İli Ümraniye İlçesi TÇMB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 10. Sınıf düzeyindeki bütün sınıflar çalışmanın evreni olarak kabul edilmiştir. Bu sınıflardan yansız atama yöntemi ile ATL 10 B sınıfı deney grubu, ATL 10 C sınıfı kontrol grubu olarak seçilmiştir. Deney ve kontrol grubunu oluşturan toplam 59 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından veri toplama aracı olarak kullanılan akademik başarı testi uzman görüşleri alınarak, “En Uzun Yüzyıl” ünitesinin hedef ve kazanımlarına uygun ünite konularının tamamını kapsayacak şekilde 25 adet çoktan seçmeli sorudan oluşturulmuştur. Araştırmacı, öncelikle deney ve kontrol gruplarının benzerlik düzeylerini ve ünite konularına ilişkin ön bilgi seviyelerini ölçmek amacıyla oluşturduğu akademik başarı testini her iki gruba ön test olarak uygulamıştır. İkinci aşamada araştırmacı tarafından, haftada 2 ders saatini kapsamak üzere 5 hafta boyunca toplamda 10 ders saati planlandığı üzere deney grubuna görsel materyal destekli etkinlikler ile, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemleri kapsayan etkinlikler ile ders işlenmiştir. Beş hafta sonunda, akademik başarı testi, her iki gruba tekrar test olarak uygulanmış, işlenen konuların deney ve kontrol grubu için öğrenilme düzeyleri ölçülmüştür. 15 haftalık izleme süresinin ardından, akademik başarı testi, her iki gruba tekrar test olarak uygulanmış, öğrenmenin kalıcılığı bakımından ölçüm yapılmıştır. Verilerin analizi SPSS 21.0 programında yapılmıştır. Araştırmada anlamlılık katsayısı 0,05 olarak alınmıştır. Analiz sonucunda hesaplanan p değeri söz konusu anlamlılık katsayısı ile karşılaştırılmış ve sonuçlar yorumlanmıştır. Analizlerde deney ve kontrol grubunun test puanları açısından karşılaştırılmasında non parametrik testlerden Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Grupların kendi içinde Ön test – son test – İzleme test puanlarının karşılaştırılmasında ise Wilcoxon Z testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda; başarı testi ön test verilerinde deney ve kontrol grupları arasında anlamlılık düzeyi açısından istatistiksel olarak fark oluşmamıştır. Başarı testi son test verilerinin analizi sonucunda; ders başarısı her iki grupta da artmıştır. Ancak görsel materyal destekli etkinliklerle ders işlenen deney grubunda, geleneksel yöntemler ile ders işlenen kontrol grubuna göre ders başarı daha çok artmıştır. Başarı testi son test puanları açısından deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark oluşmuştur. 15 haftalık izleme süresinin ardından başarı testi, izleme başarı testi olarak tekrar uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda; öğrenmenin kalıcılığı bakımından, deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark oluşmuştur. Grupların kendi içinde Ön test – son test – İzleme test puanlarının karşılaştırılmasında ise her iki grupta da başarı testi son test puanları lehine istatistiksel olarak anlamlı fark oluşmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/5208
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10103714.pdf4.77 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.