Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/2487
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kolburan, Şahide Güliz | - |
dc.contributor.author | Erbay, Elif Özge | - |
dc.date.accessioned | 2019-06-28T13:48:27Z | - |
dc.date.available | 2019-06-28T13:48:27Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | 1 | tr_TR |
dc.identifier.issn | 2149-7206 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/2487 | - |
dc.description.abstract | Öğrenme bozuklukları genellikle geç tanınan bu nedenle de uzman yardımı alma konusunda geç kalınan bir durum olmakta, bu da hem tedavi sürecini güçleştirmekte hem de beraberinde pek çok psikolojik gelişim sorununu getirmektedir. Kimlik gelişimi sürecinde yaşanan olumsuzluklar çocukların kaybedilmesine kadar varan sonuçlar oluşturmaktadır. Bu konuda hem aile hem de okula düşen görevler bulunmaktadır. Ailelerin durumu kabullenmeleri ve öğretmenlerin de öğrenme bozuklukları konusunu tanıma ve bir uzmanla işbirliği yapabilecek düzeyde konuya hakim olmaları gerekmektedir. Öğrenme güçlüğünün herhangi bir türü zamanında tanınamadığında, çocuk için psikolojik ve sosyal gelişim anlamında çok daha büyük sorunlar gelişmekte, tedavi edilebilir ve uyumu kolayca sağlanabilir bir bozukluk, bir çocuğun sosyal ve psikolojik anlamda yitirilmesine kadar yol açabilmektedir. Eğitim liderliği bu sürecin başlatılması ve yönetilmesinde büyük önem taşımaktadır. Amaç: Öğrenme bozukluklarının tanınması ve yaklaşım yöntemlerine dikkat çekmektir. Materyal: “Her Çocuk Özeldir” adlı 2007, Hindistan yapımı, Aamir Khan yönetmenliğindeki 165 dakikalık bir filmdir. Metot: Söylem analizi yoluyla niteliksel araştırma | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | İstanbul Aydın Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Aydın İnsan ve Toplum Dergisi | tr_TR |
dc.subject | Özgül öğrenme bozukluğu (Disleksi) | tr_TR |
dc.subject | Kaynaştırma eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Eğitim liderliği | tr_TR |
dc.subject | Learning disorders | tr_TR |
dc.subject | Dyslexia | tr_TR |
dc.subject | İnclusive education | tr_TR |
dc.subject | Educational leadership | tr_TR |
dc.title | Bir Eğitim Liderliği Örneğinde, Disleksi Vakası | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |
dc.description.abstractol | Learning disorders are usually recognized too late to refer children for professional help. For this reason treatment process is getting more difficult, since it brings many psychological development problems. Due to negative experiences during their personality development, some of these children are lost. So, both family and school have important duties. Families should accept the problem and teachers should be able to recognize learning disorders so that they can cooperate with professionals. Early recognition is critical for all types of learning disorders. Otherwise, psychological and sociological developmental problems will be greater than the disorder itself, and this makes children’s adaptation process so hard. Educational leadership is very important to start and manage this process. Aim of this study is getting attention for early recognition of the learning disorders and treatment approaches. Material: “Taare Zameen Par”, 2007, 165 min.. India production movie by Aamir Khan. Method: Qualitative research with discourse analysis | tr_TR |
dc.publisher.issue | 1 | tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber | 1 | tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber | 31 | tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag | Kolburan, Şahide Güliz, Erbay, Elif Özge, Bir Eğitim Liderliği Örneğinde, Disleksi Vakası(2015), İstanbul Aydın Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Aydın İnsan ve Toplum Dergisi | tr_TR |
Appears in Collections: | İstanbul Aydın Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Aydın İnsan ve Toplum Dergisi |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Aydın Toplum ve İnsan Dergisi1_p008-038.pdf | 357.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.