Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2467
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAdal, Elif Ece-
dc.contributor.authorÇakıroğlu, Jale-
dc.date.accessioned2019-06-27T11:29:05Z-
dc.date.available2019-06-27T11:29:05Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citation1tr_TR
dc.identifier.issn2149-5438-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2467-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmenlerin 2006 Fen ve Teknoloji Programı’na ilişkin algılarını ve bu algıların programın içeriğiyle örtüşme düzeyini, programın uygulanma ve benimsenme düzeyinin daha iyi anlaşılması için ortaya koymaktır. 9 Fen ve Teknoloji öğretmeniyle derinlemesine mülakatlar yoluyla keşif odaklı niteliksel bir araştırma yürütülmüştür. Ego-tehdidi ile baş etmek için, veri toplama aracı olarak oyun etkinliği adı verilen görece yeni bir teknik geliştirilmiştir. Toplanan veri, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, öğretmenlerin programı uygulamak için çaba sarf ediyor olmalarına rağmen, programı dikkatli bir şekilde incelememelerinden kaynaklı olarak, bu çabalarının boşa gittiğini göstermektedir. Aynı yöntem ile değişen Fen ve Teknoloji Programına ilişkin öğretmen algıları da incelenecektir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.subjectİlköğretimtr_TR
dc.subjectFen programıtr_TR
dc.subjectÖğretmen algısıtr_TR
dc.subjectElementarytr_TR
dc.subjectScience curriculumtr_TR
dc.subjectTeacher’s perceptiontr_TR
dc.titleScience teachers’ perceptions of the Turkish Elementary Science and Technology Curriculumtr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.description.abstractolThe aim of this study was to reveal the science teachers’ perceptions of the fundamentals of the 2006 Elementary Science and Technology Curriculum and the level of consistency of these perceptions with the content of the curriculum in order to get deeper understanding of the implementation and adoption level of the curriculum. An exploratory qualitative research was operated through in-depth interviews with 9 science teachers. To directly deal with ego-threat, a relatively new technique, game activity, was developed as the data gathering tool. The findings indicated that although teachers spend an effort to implement the curriculum, since they did not examine it closely, their efforts go in vain. The new curriculum also will be tested using the same method.tr_TR
dc.publisher.issue1tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber85tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber114tr_TR
dc.identifier.bibliographictagAdal, Elif Ece, Çakıroğlu, Jale, Science teachers’ perceptions of the Turkish Elementary Science and Technology Curriculum(2015), İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Dergisi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Eğitim Fakültesi Sayı 1_p094-123.pdf668.09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.