Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2294
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYılmaz, Yurtsever-
dc.date.accessioned2019-05-28T14:07:23Z-
dc.date.available2019-05-28T14:07:23Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2294-
dc.description.abstractÖzel eğitimin bir grubu olan otizm spektrum bozukluğu gösteren bireylerin eğitimleri gelişimsel açısından oldukça önemlidir. Bu çocukların eğitiminde kullanılan önemli eğitimsel araçlardan bir de etkinlik çizelgeleridir. Gelişen teknoloji özel eğitim gereksinimi olan bireylerin eğitimlerinde de önemli katkılar sunmaktadır. Geleneksel etkinlik çizelgeleri yerine tablet tabanlı etkinlik çizelgesi ile yapılan uygulamanın etkililiği araştırmanın amacıdır. Bunun için İstanbul ilinde bir özel eğitim kurumunda eğitim gören iki öğrenci katılımcı olarak belirlenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni olarak 3 hedef davranış (tişört giyme, el yıkama ve uçak yapma ve boyama) belirlenmiştir. Araştırma modeli tek denekli deneysel desenlerden ABC desenine göre tasarlanmıştır. Uygulama sonucunda tablet ile yapılan etkinlik çizelgelerinin dosya ile yapılan etkinlik çizelgelerine göre daha etkili olduğu belirlenmiştir. İlerideki çalışmalarda tablet ile yapılan etkinlik çizelgelerinin kullanımında etkili olabilecek farklı değişkenlerin etkisi araştırılabilir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectOtizm Spektrum Bozukluğutr_TR
dc.subjectEtkinlik Çizelgesitr_TR
dc.subjectTablet Tabanlı Etkinlik Çizelgesitr_TR
dc.subjectTek Denekli Araştırma Modelitr_TR
dc.subjectABC Desenitr_TR
dc.subjectAutism Spectrum Disorderstr_TR
dc.subjectActivity Scheduletr_TR
dc.subjectTablet Based Activity Scheduletr_TR
dc.subjectSingle Subject Research Modeltr_TR
dc.subjectABC Research Designtr_TR
dc.titleOTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARDA TABLET BİLGİSAYAR YOLUYLA SUNULAN ETKİNLİK ÇİZELGESİ İLE DOSYADAN SUNULAN ETKİNLİK ÇİZELGESİNİN ETKİLİLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASItr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolIndividuals with a special need, autism spectrum disorders are very important in terms of their development in primary education. One of the important educational tools used in the education of these children is activity schedule. Developing technology also provides important contributions to the education of individuals with special needs. It is intended to investigate the effectiveness of using event schedule with tablet based activity schedule instead of the traditional activity schedule. For this reason, two students enrolled in a special education institution in the province of Istanbul have been identified as participants. Three target behaviors (t-shirt wearing, hand washing, airplane making and painting) were determined as dependent variables of the research. The model of the study was designed according to the ABC pattern from the single subject experimental designs. As a result of the application, it was determined that the tablet based activity schedule was more effective than the traditional activity schedule. In future studies, the effect of different variables that may be effective in the tablet based activity schedule can be investigated.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber60tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
490610.pdf3.8 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.