Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2239
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAziz, Sahdulla Ramadhan Aziz-
dc.date.accessioned2019-05-27T13:42:04Z-
dc.date.available2019-05-27T13:42:04Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2239-
dc.description.abstractİrlandalı komik oyun yazarı, edebi eleştirmen ve bir Fabian sosyalist düşünür olan George Bernard Shaw (1856-1950), genel olarak modern İngilizce düşüncesinde ve İngiliz dramasında özelliklerde belirgin bir konuma sahiptir. Bunun nedeni, oyunlarındaki geleneksel konularda ya da fikirlerde alışılmadık muamelelerinden kaynaklanmaktadır. Shaw, ömrü boyunca topluluğunda yaygın olan toplumsal hastalıkları şiddetle eleştiren tüm komediler olmak üzere altmış üç oyun yazdı. Shaw'un oyunları fikirlerin dramalarıdır. Ahlak, refah , yoksulluk, toplum ve sınıf, ikiyüzlülük, iktidar, din, kahramanlık, şiddet, savaş ve sevgi gibi oyunlarında bir çok temayı ele alıyor. Bu araştırma, iki iyi bilinen "Silahlar ve Adam" (1894) ve Binbaşı Barbara (1905) adlı iki aşk ve savaş temasını analiz etmektedir. Çalışmada, sevginin ve savaşın karmaşık anlamları, yazarın geleneksel sevgi ve savaş kavramları konvansiyonel olmayan bakış açısına özel odaklanılarak ele alınacaktır. Araştırmanın amacı, Bernard Shaw'ın Silahları ve Adam ile Binbaşı Barbara'daki aşk ve savaş karışımını doğrulamaktır. Araştırmanın araştırmacısı tarafından seçilen yaklaşım, kültürel materyalizm olacaktır; genel olarak yeni tarihselcilik olarak bilinir. Bu yaklaşım, Shaw'ın yaşamı boyunca yaşanan sosyal, politik ve kültürel olaylara ve bu olayların incelenen dramatik eserlerde nasıl yansıtıldığına ve ele alındığına odaklanacaktır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectDüşünce Dramasıtr_TR
dc.subjectAşktr_TR
dc.subjectİdealizmtr_TR
dc.subjectSavaştr_TR
dc.subjectGerçekçiliktr_TR
dc.subjectDrama of ideastr_TR
dc.subjectLovetr_TR
dc.subjectWartr_TR
dc.subjectIdealismtr_TR
dc.subjectRealismtr_TR
dc.titleLOVE AND WAR FROM (BOTH ARMS AND THE MAN) AND MAJÖR BARBARAtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolGeorge Bernard Shaw (1856-1950), the Irish comic playwright, literary critic, and a Fabian socialist thinker occupies a prominent position in the history of modern English thought in general and English drama in specifics. This is mainly due to his unconventional treatment of the conventional topics or ideas in his plays. Shaw wrote sixty-three plays which are all comedies that criticize wittily the social diseases prevalent in his society during his lifetime. Shaw’s plays are dramas of ideas. He deals with many themes in his plays such as morality, wealth/poverty, society and class, hypocrisy, power, religion, heroism, violence, war and love. This research analyzes two themes of love and war in his two well-known plays Arms and the Man (1894) and Major Barbara (1905). In the study, the complex meanings of love and war will be tackled with special focus on the unconventional outlook of the writer about the traditional concepts of love and war. The aim of the study is to confirm the intermingle of love and war in Bernard Shaw’s Arms and the Man as well as Major Barbara. The approach chosen by the researcher of the study will be cultural materialism, as it is broadly known as new historicism. This approach will focus on the social, political, and cultural events that happened during the period of Shaw’s lifetime and how those events are reflected and have been dealt with in the mentioned dramatic works under study.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber50tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
481902.pdf914.9 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.