Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2227
Title: THE EFFECT OF ORAL CORRECTIVE FEEDBACK ON THE ARTICLE ERRORS IN L3 ENGLISH: PROMPTS VS. RECASTS
Authors: Abdulhadi, Pawan Muhajir
Keywords: Geribildirimde sözlü düzeltme
Yönlendirmeler
Yeniden biçimlendirmeler
Tanımlıklar
Üçüncü dil edinimi
Kürtçe
Arapça
İngilizce
Oral corrective feedback
Prompts
Recasts
Articles
TLA
Kurdish
Arabic
English
Issue Date: 2017
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu çalışmada anadili Kürtçe ve Arapça olan yetişkinlerin, üçüncü dil olarak İngilizceyi öğrenirken, yaptıkları tanımlık hatalarını düzeltirken kullanılan iki geri bildirim yöntemini: yönlendirme (prompts) ve yeniden biçimlendirme (recasts) karşılaştırılmıştır. Bu amaçla, anadili Kürtçe-Arapça olan ve üçüncü dil olarak İngilizce öğrenen 39 A2 seviyesi yetişkin üzerinde, tanımlıkları içeren bir test, ön test, ardıl test ve gecikmeli ardıl test olarak üç defa uygulanmıştır. Bu testlerde üçüncü dilin (İngilizce) tanımlıkları dört bağlamda incelenmiştir: [+belirli, + özgül], [+belirli, -özgül], [-belirli, +özgül], [-belirli, -özgül]. Katılımcılar üç ayrı gruba bölünmüştür: (1) hataları yönlendirilerek düzeltilen grup (Prompt) (n=15), (2) hataları yeniden biçimlendirilerek düzeltilen grup (Recast) (n=14), (3) geribildirim yapılmayan grup (n=10). Bu testte, her bir grup 28 karşılıklı konuşmadan oluşan, seçenekler arasında tanımlıkların yer aldığı çoktan seçmeli soruları (forced choice elicitation task) tamamlamıştır. Ön test ve ardıl test arasındaki süreçte ise her üç gruba da içinde tanımlıkların öğretildiği bir eğitim verilmiştir. Bu eğitim süresince uygulanan yaklaşımda öğretici, birinci grubun hatalarını sadece yönlendirmeler yaparak düzeltirken, ikinci grubun hatalarını sadece yeniden biçimlendirerek düzeltmiştir, üçüncü gruba ise hiçbir geri bildirim verilmemiştir. Bu eğitimin amacı, üçüncü dil olarak İngilizce öğrenirken yapılan tanımlık hatalarını düzeltirken ortaya çıkan farklılıkları karşılaştırmaktır. Çoktan seçmeli ardıl testin sonucunda, hem yönlendirmelerle hataları düzeltilen grupta hem de yeniden biçimlendirmelerle hataları düzeltilen grupta ilerleme kaydedildiği tespit edilmiştir. Buna rağmen uzun süreçte (gecikmeli ardıl test sonucunda), yönlendirmelerle hataları düzeltilen grup ve yeniden biçimlendirmelerle hataları düzeltilen grup kıyaslandığında, yönlendirmelerle hataları düzeltilen grup çok daha fazla ilerleme kaydetmiştir. Gecikmeli ardıl testte, yeniden biçimlendirilerek hataları düzeltilen grup ve geribildirim yapılmayan grup aynı performansı sergilemiştir. Doğruluk verilerinin çift yönlü Varyans analizi (ANOVA) sonucunda, ardıl test ve gecikmeli teste tabi tutulan üç grup arasında belirgin bir fark olmadığı anlaşılmıştır. Buna rağmen uzun süreçte (gecikmeli ardıl ters sonucunda), hataları yönlendirmelerle düzeltilen grubun, hataları biçimlendirilerek düzeltilen grup ve geribildirim verilmeyen gruptan çok daha üstün bir performans sergilediği anlaşılmaktadır. Yapılan hataların veri tabanı analiz edildiğinde, öğrencilerin çoğunlukla tüm anlam bilimsel bağlamlarda- özellikle [-belirli, +özgül] bağlamda- doğru tanımlığı seçme hususunda kararsız kaldığı gözlemlenmiştir. Dalgalanma Hipotezine (Fluctuation Hypothesis) bakılırsa, anadilinde tanımlıklar bulunmayan dilleri konuşanlar, [+belirli] ya da [+ özgül] özelliklerini kapsayan yeni bir dil öğrenirken ya belirlilik (definiteness) ve özgüllük (specificity) arasında gidip gelmektedir ya da hedef dildeki uygun değeri seçmektedir (Ionin, 2003, s.23). Buna rağmen, belirli tanımlık (the) bakımından hem Kürtçe hem de Arapça [+tanımlık] dillerdir. Araştırmaların sonucu gösteriyor ki, anadili belirli tanımlık (the) içeren bir dil olmasına rağmen, yeni bir dil ediminde özgüllük temelli seçimler gerçekleşebilir. Özetle, hataları yeniden biçimlendirmelerle düzeltilen ve geribildirim verilmeyen gruplarla kıyasla, hataları yönlendirmelerle düzeltilen grup çok daha az hata yapmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2227
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
481883.pdf1.87 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.