Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2220
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFaghani Nobari, Hatef-
dc.date.accessioned2019-05-27T06:47:48Z-
dc.date.available2019-05-27T06:47:48Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2220-
dc.description.abstractBu araştırmanın ana konusu işletmelerde faaliyet gösteren bireylerin iş tatmini ve stres seviyelerinin ölçülmesidir. Çünkü bu iki olgunun yönetimi işletmelerin performansını artırıp, bireylerin ruh sağlığını koruyacaktır. Bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, literatür taramasından elde edilen bilgileri içermektedir. Bu bölümün ilk kısımında iş tatmininin önemi ve tanımı, iş tatminini hakkında geliştirilen kuramlar ve iş tatminini artırmanın yöntemleri hakkındaki bilgiler bulunmaktadır. Teorik kısımın ikinci bölümünde ise stres kavramının önemi, tanımı, kaynakları, belirtileri, sonuçları, stres yönetimi konuları hakkında literatür taraması yöntemi ile elde edilen bilgiler yer almaktadır. Bu araştırmanın ikinci bölümü ise, uygulama ile ilgi bilgileri kapsamaktadır. Araştırma bölümünde Ferroli Isıtma ve Klima Sistemleri San. Tic. ve Servis A.Ş. işletmesi personeline uygunalanan anketin verileri, IBM SPSS Statistics programına aktarılıp ve analiz edildikten sonra, hipotezlerimizin doğruluğu sınanmıştır. Bu tezin hazırlanmasında Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, IBM SPSS Statistics ve Adobe Illustrator ve Photoshop programlarından faydalanmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectİş Tatminitr_TR
dc.subjectStrestr_TR
dc.subjectStres Yönetimitr_TR
dc.subjectJob Satistactiontr_TR
dc.subjectStresstr_TR
dc.subjectStress Managementtr_TR
dc.titleÇALIŞANLARIN İŞ TATMİNİ İLE STRES DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ VE BUNA YÖNELİK BİR UYGULAMAtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe main theme of this research is to measure the job satisfaction and stress levels of the employees. Managing these two cases will increase the performance of the businesses and protect the mental and body health of the employees. This study contains two parts. The first section contains the information obtained from the literature review that contains information about the importance and definition of job satisfaction, theories about job satisfaction and the ways to improve job satisfaction. The second part of the theoretical research reveals information about the concept of stress, its definition, sources, specifications, results and methods of stress management issues. The last part of this study covers the application. In this chapter the data obtained from a survey which has been applied in Ferroli Klima Sistemleri San. Tic. ve Servis A.Ş. has been transferred and analyzed in the IBM SPSS Statistics program and the validity of our hypotheses has been tested. The Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, IBM SPSS Statistics and Adobe Illustrator and Photoshop programs have been used during preparation of this thesis.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber127tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
481874.pdf5.98 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.