Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2192
Title: SOSYAL MEDYADA PAZARLAMANIN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SATIN ALMA KARAR SÜRECİ ÜZERİNE ETKİSİ
Authors: Narcı, Muhammed Talha Abdülkahhar
Keywords: Sosyal Medya
Sosyal Medyada Pazarlama
Tüketici
Tüketici Davranışı
Satın Alma Kararı
Social Media
Social Media Marketing
Consumer
Consumer Behavior
Purchasing Decision
Issue Date: 2017
Abstract: Sosyal medya işletmeler ve tüketiciler açısından değerlendirildiğinde birçok avantaj sağlamaktadır. Sosyal medya sayesinde işletmeler, tüketicilerin ihtiyaçlarına daha hızlı cevap verebilmekte oluşan problemlere kısa zamanda yanıt verebilmektedir. Bu sayede işletmeler, müşteri odaklı davranabilmekte ve sürdürülebilirliklerini artırabilmektedirler. Diğer yandan tüketiciler, sosyal medyayı kullanarak ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi olabilmekte ve herhangi bir sorunla karşılaştığında da firmalarla direkt iletişime geçebilmektedirler. Bu sayede tüketiciler, ürün ve hizmetlerden en iyi şekilde faydalanırlar. Bu çalışmanın amacı sosyal medyada gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerinin üniversite öğrencilerinin satın alma kararı üzerine etkilerinin belirlenmesidir. Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde sosyal medya ve sosyal medyada pazarlama, ikinci bölümde tüketici davranışı kavramı üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise konuyla ilgili daha önce yazılmış çalışmalarla ilgili literatür taraması yapılmıştır. Araştırmanın dördüncü ve son kısmında sosyal medyada pazarlamanın tüketici satın alma kararı üzerine etkisi ile ilgili çalışmaya yer verilmiştir. Araştırma için sosyal medya kullanıcısı olan ve internetten alışveriş yapan 384 lisans öğrencisine anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler “SPSS for Windows 16.0” istatistik paket programı ile analiz edilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2192
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
473465.pdf2.39 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.