Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2154
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAltan, Fatih Mehmet-
dc.date.accessioned2019-05-25T12:20:43Z-
dc.date.available2019-05-25T12:20:43Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2154-
dc.description.abstractSon finansal krizler gösterdi ki yeni yatırımcıları çekmek ve mevcut olanları korumak için şirketin finansal gücü yeterli değildir. Bu noktada denetim şirketinin markası menfaat sahipleri için kriter olmuştur. Denetim firmasının markası bir günde oluşmadığı gibi belirli seviyede deneyim ve bilgi gerekmektedir. Çalışmanın birinci bölümünde muhasebenin gelişimi ve ekonomi ile etkileşiminden bahsedilmiştir. İkinci bölüm de bağımsız denetimin kalitesinin gereksinimi, önemi, bağımsız denetim ile ilgili oluşturulan standartlar, hükümet tarafından ve uluslararası kuruluşlar tarafından yapılan düzenlemeler ve akademik çalışmalara yer verilmiş, kurumsal yönetimin Türkiye’deki gelişiminden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümünde itibarın tanımından bahsedilmiş, 4 büyük denetim firmasının kalite itibarı üzerine literatür çalışmaları incelenip, Türkiye’deki 2015 geliri baz alınarak oluşturulan ilk 10 denetim firmasının kalite kontrol sistemleri belirtilmiştir. Denetim firmalarının Global şeffaflık raporları ve Türkiye’de ki çalışmalar incelenmiş ve bu çalışmaya dayalı tavsiyeler belirtilmiştirtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectİtibartr_TR
dc.subjectKalitetr_TR
dc.subjectDenetim kalitesitr_TR
dc.subjectReputationtr_TR
dc.subjectQualitytr_TR
dc.subjectAudit qualitytr_TR
dc.titleBİLİNİRLİĞİ YÜKSEK YABANCI DENETİM FİRMALARININ KURUMSALLAŞMA VE TOPLUMSAL İTİBAR DÜZEYİNİN TÜRK DENETİM FİRMALARI İLE KARŞILAŞTIRILMASItr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolRecent financial reporting crisis showed that, companies with high financial strength quire something else to attract the potential investors and keep the current ones. At this point, independent audit firms brand becomes a criteria for the outsiders. Audit firm’s name and its reputation is not constructed in one day and it requires a level of experience and knowledge. In the first chapter of this study described development of accounting and its relation of the economy. Second chapter examines the concepts like importance of independent audit quality, requirements of accounting Standards that relates to the audit quality and regulations made by the government and in international bodies. All these concepts supported by the academic studies use to define the development of corporate governance in Turkey. In the third chapter reputation is defined. The literature regarding 4 highly reputable audit firm’s quality were investigated and quality control systems of the top 10 audit firms based on 2015 revenue have been received. In the result section, tables which were created based on the Global transparency reports of audit firms Turkish were analyzed and recommendations were mentioned based on this study.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber85tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
454518.pdf1.88 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.